۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۱۷۷۰۸

چند خبرکوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توسعه فعالیت های عمرانی و فرهنگی امامزادگان، این اماکن به مراکز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تبدیل می شوند.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمیدرضا ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه که برای بازرسی از عملکرد اداره آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده است، با اشاره به ظرفیت فرهنگی عظیم بقاع متبرکه گفت: در گذشته از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده نشده است و این باید جبران شود.

 

ابراهیمی: امامزادگان پایگاه فرهنگی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

 

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با تبیین منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص لزوم تبدیل حرم های امامزادگان به قطب های فرهنگی، فعالیت های این سازمان در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه را لبیک عملی به منویات مقام معظم رهبری دانست.

 

وی توسعه و تجهیز امامزادگان با عملیات عمرانی و اجرای برنامه های مداوم و تاثیرگذار فرهنگی در بقاع متبرکه را از ملزومات مقابله با تهاجم فرهنگی اعلام کرد و افزود: صدها شبکه ماهواره ای فارسی زبان، مبانی دینی ملت ایران را مورد تهاجم ممتد قرار داده اند و سازمان اوقاف و امور خیریه باید با برنامه ریزی و تلاش بیش از پیش، زمینه مقابله با این تهاجم و ناتوی فرهنگی را فراهم کند.

 

ابراهیمی در تشریح این موضوع ادامه داد: اعتقادات دینی مردم مسلمان ایران، مهمترین عامل مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و امامزادگان هم نقش بسیار مهمی در دین باوری مردم دارند.

 

948 هکتار از اراضی اختلافی با توافق منابع طبیعی به وقفیت بازگشت

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: 948 هکتار از اراضی اختلافی از طریق توافقات میان اداره کل منابع طبیعی و اداره کل اوقاف و امور خیریه حل و فصل شد.

 

محمد حسین شاملی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در قانون حفاظت از مراتع و اراضی ملی و افراد که مستثنیات نام دارد، تفکیک قائل است، اظهار کرد: برای حفاظت و بهره برداری از جنگلها که مساحتی بالغ بر 5/9 میلیون هکتار است، تفکیک اراضی ملی از مستثنیات صورت گرفته و توسط ثبت اسناد برای 9 میلیون هکتار آن به نام دولت جمهوری اسلامی سند صادر شده است.

 

وی افزود: پیش از اجرای این قانون مستثنیات، در زمان تکلیف اراضی، بعضا اختلافی بین اراضی سازمان اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی وجود داشت که سبب می شد بین دو ارگان، اختلافات پیش آید که بعد از توافقات بین دو سازمان در سطح ملی، نسبت به این اراضی، اختلافات شناسایی و رفع شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: طبق این توافقنامه درسطح شهرستانهای استان اصفهان، 12 شهرستان با 12 هزار و 850 هکتار شناسایی شده است که بخشی از موارد مطرح شده، شامل شهرستان فریدونشهر، آران و بیدگل،  شهرضا، نایین، کوهپایه،گلپایگان است.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که 948 هکتار از طریق این توافقات به موقوفات استان اضافه شده است که در صورت موارد مشابه از این دست، جهت تعیین تکلیف نهایی به مرکز اعلام می شود.

 

شاملی گفت: اکنون این موقوفات جهت سیر مراحل قانونی به ثبت جنگلها رفته و نقشه برداری انجام شده است.

 

هجدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن با شرکت 269 نفر آغاز شد

 

هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حفاظ قرآن کریم ویژه برادران از امروز شنبه اول شهریورماه با حضور نخستین گروه از برادران حافظ قرآن در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف آغاز شد.

 

از امروز یکم تا 3 شهریورماه به مدت سه روز هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حفاظ قرآن کریم با حضور 269 حافظ برادر برگزار می شود و روزانه 100 نفر از داوطلبان این آزمون، براساس زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای شرکت در آزمون حضور می یابند.

 

گفتنی است، این آزمون برای نخستین بار در ساختمان مرکز امور قرآنی به نشانی تهران، خیابان خارک، خیابان شهید هاشمی‌فر، ساختمان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در دو نوبت صبح از ساعت 8 تا 12 و عصر از ساعت 13 تا 18 برگزار می شود و در هر نوبت صبح و عصر 50 نفر از داوطلبان آزمون خواهند داد.

 

مراسم سوگواری سالروز شهادت امام صادق(ع) در  امامزادگان شاخص کشور برگزار شد

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری امام جعفرصادق(ع)، مراسم عزاداری و سوگواری آن امام همام در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی،  معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف به منظور تبیین سیره نظری و عملی امام جعفر صادق(ع) و پاسداشت فضایل و شخصیت آن حضرت برنامه ویژه ای را پیش بینی کرده بود،افزود: براساس این دستورالعمل همزمان با روز و شب شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم تعزیت آن حضرت و تکریم فضایل آن امام همام با حضور سخنرانان و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور برگزار شد.

 

وی با اشاره به ضرورت تبیین و ترویج سیره، رفتار و گفتار آن حضرت و شناساندن آن به آحاد مردم به ویژه جوانان گفت: در این راستا سازمان اوقاف مبادرت به انتشار کتابی با عنوان «فرزانه عترت» در سالهای گذشته پیرامون زندگی و شخصیت علمی و عملی امام جعفربن محمد الصادق(ع) کرد که در سطح بقاع متبرکه سراسر کشور عرضه شده است.

 

وی افزود: همچنین نرم‌افزاری با عنوان «فرزانه عترت» درباره زندگی‌نامه حضرت صادق(ع) تولید شده است/966/پ203/ب4

ارسال نظرات