۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۱۷۷۵۱
حجت الاسلام شجونی خواستار شد؛

رسوا کردن روحانی و حوزه سکولار/ توجه مسؤولان به آرمان امام و شهدا

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که روحانی و حوزه علمیه باید بدانند که شخصیتشان از ولایت فقیه و رهبری است گفت: روحانی و حوزه ای که با انقلاب کار ندارد و خود را جدا می کند باید رسوایش کرد.
حجت الاسلام جعفر شجوني، عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز عصر روز یکشنبه دوم شهریورماه در همایش بزرگداشت هفته جهانی مساجد که به مناسبت سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی در مسجد قدس فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد گفت: اسلام وارد هر کشوری می شد ابتدا مسجد می ساخت چون در مسجد به همه امور رسیدگی می‌شد و محل اجتماع، سخنرانی، بیمارستان، وزارت دفاع، محل تیز کردن شمشیرها بود.

حجت الاسلام شجونی با اشاره به رجزخوانی حضرت علی (ع) در هنگام ساخت مسجد قبا مبنی بر این‌که ماندگارترین کار ساخت مسجد است گفت: ما نمونه‌های زیادی داریم که در مسجد توبه کرده‌اند اما در امثال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تالار وحدت و کنار دریا همچین چیزی را شاهد نیستیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که برخی در جماران می نشینند و می گویند ما در زمان امام (ره) هم ولایت فقیه را قبول نداشتیم خاطرنشان کرد: اینها اصلا سوادشان در این حد نیست و در زمان امام (ره) نیز از همراهی با امام راحل (ره) بهره برداری مادی می کردند.

وی با تاکید بر این‌که دار و ندار این جهان مسجد است تصریح کرد: مسجد مایه آرامش مردم است و همه به خصوص روحانیون مسجد را ترک نکنند حتی اگر در مسجد خود نبودند موقع نماز هرجا هستند در مساجد حضور پیدا کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با بیان این‌که مسؤولین باید آرمان امام و شهدا را دنبال کنند گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد پاک کردن عکس شهدا از دیوار مساجد بودیم که غلط ترین کارها است و متاسفانه در حال رواج است.

حجت الاسلام شجونی خاطرنشان کرد: مسؤولین نباید شهدا را فراموش کنند، پیامبر بر منبر مسجد النبی رفتند و فرمودند روز قیامت شهدا در  صفی در مقابل مسؤولینی که از راه منحرف شده اند حاضر شده و از آنها انتقام می گیرند.

این مبارز انقلاب اسلامی افزود: در طول حکومت پهلوی یک بسم الله الرحمن الرحیم از مسؤولان شنیده نشد چه برسد به قرآن اما در نظام اسلامی رهبر نظام شبانه روز از قرآن می گوید و اکنون کار به جایی رسیده است که رهبر معظم انقلاب تربیت ده میلیون حافظ قرآن را مطالبه می‌کند و این ها همه از برکات انقلاب اسلامی است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که روحانی و حوزه علمیه باید بدانند که شخصیتشان از ولایت فقیه و رهبری است گفت: روحانی و حوزه ای که با انقلاب کار ندارد و خود را جدا می کند باید رسوایش کرد.

وی در پایان آباد کردن مساجد به شکل‌های مختلف و مورد نیاز را بزرگترین کار برای پیشبرد اسلام دانست و اظهار داشت: پیامبر (ص) شش چیز را از نشانه‌های جوانمردی دانستند که آن شش مورد آباد کردن مساجد، تلاوت قرآن، انتخاب دوست دینی در راه خدا، تقسیم کردن زاد و توشه، خوش اخلاقی و شوخی خارج از معصیت است.

گفتنی است این همایش به همت ناحیه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا(ع) تهران و ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد و با حضور حجت الاسلام کرمانی مدیر امور خدام و هیأت امنای مرکز رسیدگی به امور مساجد، ائمه جماعات، فرماندهان بسیج و هیئات امنای مساجد منطقه 9 تهران برگزار شد./959/پ202/ص

ارسال نظرات