۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۱۷۸۰۱
آیت الله شبستری:

تحریم داروی برخی بیماری‌ها نشان از تفکر ضدبشری غرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به خودکفایی کشور در ساخت داروی بیماری‌های صعب‌العلاج، گفت: دستاوردهای پزشکی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه بوده است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران، کارشناسان صنایع داروسازی استان، با اشاره به توصیه های بهداشتی اسلام اظهار داشت: بخش اعظمی از سفارش‌های بهداشتی اسلام در راستای پیشگیری از وقوع بیماری‌هاست، که این خود نشان دهنده نگرش عالی اسلام به این مسأله است که پیشگیری بهتر از درمان است.


وی با بیان این‌که بی‌توجهی به سفارش‌های قرآنی و حدیثی موجب بروز آفت‌ و بیماری‌های مختلف در جوامع می شود، خاطرنشان کرد: خداوند هیچ بیماری را بدون درمان نگذاشته و مرور زمان شامل درمان قطعی بیماری‌ها می شود، مسأله ای که همواره در طول تاریخ اثبات شده است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مرور زمان و پیشرفت در رشته های پزشکی، داروسازی، جراحی و سایر رشته ها توصیه های بهداشتی اسلام و فلسفه برخی از احکام دینی را نمایان می کند، گفت: در متون دینی در خصوص فواید، خواص درمانی و دارویی و استفاده بیشتر میوه ها و سبزیجات سفارشات فراوانی شده است.


آیت الله شبستری با اشاره به تأکید اسلام بر کم‌خوری، دست از کشیدن از غذا قبل از سیری، روزه داری، غذا خوردن هنگام گرسنگی، رژیم های مناسب و استفاده از سبزیجات اظهار داشت: اسلام بر پیشگیری از بیماری ها تأکید دارد، عقل هم این چنین حکم می کند که همواره پیشگیری بهتر از درمان است.


وی در ادامه خواستار گسترش طب سنتی و ترویج فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی در جامعه شد و خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در خصوص طب و داروهای سنتی در جامعه به صورت منطقی به سلامت افراد جامعه کمک می کند، اما متأسفانه این مسأله به رغم توجه روزافزون جوامع غربی، در ایران مورد غفلت واقع شده است.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خودکفایی کشور در ساخت داروی بیماری‌های صعب‌العلاج گفت: دستاوردهای پزشکی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه بوده است، بر این اساس باید در مقابل تحریم ها توانمند و خودکفا باشیم تا توطئه های دشمنان بی اثر باشد.


آیت الله شبستری تحریم داروی برخی بیماری ها از سوی جوامع غربی را نشان از اوج تفکر ضدبشری آنان دانست و افزود: آنان که همواره دم از حقوق بشر می زنند، ارسال داروهای بیماری های سخت را به ایران تحریم و از رسیدن دارو به بیماران جلوگیری می کنند، سردمداران غربی بزرگترین ناقض حقوق بشر هستند.


وی در پایان با تقدیر از تلاش های دولت یازدهم در کاهش هزینه های درمانی بیمارستان ها گفت: طرح تحول در نظام سلامت کشور اقدامی بسیار مهم، ارزشمند و قابل تقدیر است که انتظار می رود اولا مقطعی نباشد، همچنین به تدریج در دیگر بخش‌ها نیز شاهد چنین تحولاتی بنیادین باشیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات