۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۱۷۸۲۵
کارشناس فرهنگی:

ارتقای جایگاه زنان در نظام اسلامی را نمی‌توان انکار کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام معزی گفت: نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و در توسعه مفهوم دینی واقعی که انقلاب اسلامی از آن نشأت گرفته قابل چشم پوشی نیست.
حجت الاسلام محمد حسين معزي

حجت الاسلام محمد حسین معزی، کارشناس مسائل دینی و فرهنگی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ارتقای جایگاه علمی و معنوی بانوان، گفت: انقلاب سلامی بر اساس مبانی اصیل دینی شکل گرفته است و در تفکر واقعی دین، زن و مرد در رسیدن به کمالات معنوی یکسان و به فرموده قرآن، نفس واحده هستند و جنسیت در ترقی فهم و رشد معنوی اثری ندارد؛ انقلاب اسلامی نیز از این مبنا مستثنی نبوده و توانسته است میدان را برای ورود سالم بانوان فراهم کند.

وی با بیان این که نگاه امام خمینی(ره) این بود که هرکس در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، ابراز داشت: نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و در توسعه مفهوم دینی واقعی که انقلاب اسلامی از آن نشأت گرفته قابل چشم پوشی نیست.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، با اشاره به ضرورت حفظ چارچوب های دینی و اسلامی در خانواده، اظهار داشت: در زیارت جامعه که برگرفته از قرآن کریم است، آمده است « فجعلکم فی بیوت اذن الله ان ترفع ویذکَر فیها اسمه» خانه هایی که بنیانش با پاکیزگی و یاد خداوند است و مبنای این خانواده نورانی که سرچشمه هدایت اند حضرت زهرا(س) است که الگویی بی بدیل برای خانواده و جوانان جامعه می باشند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، ابتدا به جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا(س) و بانوان اسلام اشاره کرد و یادآورشد: جایگاه ایشان به حدی رفیع است که خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می فرمایند که من به تو کوثر دادم و علامه طباطبایی(ره) کلمه کوثر را به خیر فراوانی که سراسر عالم را مورد برکت قرار می دهد تفسیر می کند.

حجت الاسلام معزی در ادامه افزود: به یقین وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز نه تنها سبب برکت برای شهر مقدس قم است، بلکه موجب شده است به برکت وجود ایشان در این شهر مقدس عالم به وجود نور اسلام و جایگاه والای شیعه توجه نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایرانی ها مفتخرند که بسیاری از فرزندان اهل بیت(ع) در این مرز و بوم آرمیده اند، اما نکته مهم تر این است که قلب شیعیان باید به سویی مزار و مدفن و رفتار آنان مبلغ و مروج تفکر و فرهنگ اهل بیت(ع) باشد./1330/ت302/س

ارسال نظرات