۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۱۷۹۱۳
وزیر کشور در جمع ائمه جماعات قم:

تمام تلاش دولت رفع مشکلات اقتصادی است/ همه مناطق کشور امنیتی پایدار و مطمئن دارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور گفت: علیرغم تحرکات، تهدیدها و اقدامات تاکنون در عرصه داخلی هیچ مسأله امنیتی نداشته‌ایم؛ نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی با وجود 2 هزار کیلومتر مرز شرقی آسیب پذیر با هوشیاری کامل به شرایط امنیتی مسلط هستند.
نشست وزير کشور با طلاب وائمه جماعات ونخبگان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور شامگاه امروز سوم شهریور ماه سال 93 در جمع ائمه جمعه، جماعت و نخبگان قم در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر حمایت همه جانبه از دولت گفت: بلوغ سیاسی باید داشت و هر دولت منبعث از مردم، پذیرای امر ولایت و تلاشگر برای رسیدن به حقوق ملت را حمایت کنیم.
 
وی ادامه داد: البته این به معنای نقد نکردن و نپرداختن به مشکلات و ضعف‌ها نیست؛ چرا که این عمل خود نوعی حمایت به شمار می‌آید.
 
وزیر کشور با تأکید بر این‌که دولت باید سعه صدر و قدرت هضم خود را بالا ببرد، بیان داشت: ما نیز باید نقد منصفانه و با عدالتی داشته باشیم؛ چرا که ممکن است روزی نماینده مردم و پرسشگر و زمان دیگری پاسخگوی مردم باشیم.
 
وی تأکید کرد: همه باید در نظام اسلامی و منظومه ولایت فقیه سعه صدر و تعامل خود را بالا برده و اهداف اسلام و حکومت دینی را با قدرت دنبال و حمایت کنیم؛ اشتباه و غلط است چون در رقابت‌های سیاسی رأی کم آورده و باید کنار بکشیم، تنها به کارشکنی و انتقاد بپردازیم.
 
فردی که دولت را به دست گرفته نباید تمام افراد را کنار بزند
رحمانی فضلی عنوان کرد: همچنین فردی که رأی بیشتری از دیگران آورده و دولت را به دست گرفته اگر فکر کند بقیه باید کنار گذاشته شوند از هر جهت کار غلط و اشتباهی است؛ باید اصل عدم اداره کشور بدون حمایت و هماهنگی ملت را بپذیریم و در هفته دولت با پیمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کنیم.
 
وزیر کشور در ادامه سخنان خود به بررسی عملکرد یکسال گذشته دولت تدبیر و امید پرداخت و تمام تلاش دولت یازدهم را حرکت در مسیر پاسخگویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب و مردم دانست.
 
وی تصریح کرد: نخستین برنامه دولت در طول این مدت ایجاد آرامش بود؛ مورد رضایت رهبر معظم انقلاب و ملت نیست که بخواهیم در این شرایط به اختلافات دامن بزنیم؛ اصل اختلاف مذموم است.
 
تمام تلاش دولت رفع مشکلات اقتصادی است
رحمانی فضلی با بیان این‌که تمام هم و غم دولت یازدهم در طول یکسال گذشته جلوگیری از رکود اقتصادی بود، بیان داشت: در این مسیر گام‌های مؤثری با حمایت مردم و مجلس صورت گرفته و در حوزه اقتصاد مردم مطالبه به حق دارند.
 
وی یادآور شد: ما سرعت رشد منفی اقتصادی را کنترل کرده‌ و رشد اقتصادی 8 درصد را پیش بینی کرده‌ایم؛ همچنین تورم را از 45 درصد به 25 درصد کاهش داده‌ایم.
 
وزیر کشور شکستن انزوای سیاسی، جلوگیری از فشارهای سیاسی بین‌المللی و کنترل جنگ روانی را از جمله موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجه دانست و اظهار داشت: در مذاکرات گام‌های خوبی برداشته و حقانیت مان را اثبات کرده‌ایم، البته محدویت این فعالیت‌های هنوز مورد بحث است.
 
وی ادامه داد: اکنون در منطقه جز با چند کشور تعاملات سیاسی خوبی داریم؛ حتی کشورهایی که به نیابت از استکبار با ما مبارزه می‌کردند اکنون با ما تعامل دارند؛ البته این به معنای پایان دشمنی آن‌ها نبوده و ما در این باره هوشیار هستیم، ولی آن‌ها قدرت ما را پذیرفته‌اند.
 
در تمام مناطق کشور شاهد امنیتی پایدار، مطمن و مؤثر هستیم
رحمانی فضلی عملکرد دولت یازدهم در تأمین امنیت داخلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علیرغم تحرکات، تهدیدها و اقدامات تاکنون در عرصه داخلی هیچ مسأله امنیتی نداشته‌ایم؛ نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی با وجود 2 هزار کیلومتر مرز شرقی آسیب پذیر با هوشیاری کامل به شرایط امنیتی مسلط هستند.
 
وی بیان داشت: هر دولتی که به عنوان اراده و تجلی ملت، زیر مجموع ولایت و رهبری است باید مطالبه مردم در عرصه جغرافیایی را پوشش دهد؛ در تمام مناطق کشور شاهد امنیتی پایدار، مطمئن و مؤثر هستیم.
 
وزیر کشور با بیان این‌که همه باید محوریت هدایت جامعه به دست ولی فقیه را بپذیریم، گفت: در این صورت است که می‌توان از تمام امکانات و قدرت‌ها در مسیر دفاع از اسلام و حکومت اسلامی بهره برد.
 
وی تأکید کرد: ولایت فقیه یک امر کاملا فوق استراتژیک، عقلی، سیاسی، ضروری و پذیرفته شده است؛ اگر عظمت و هیبت ایران اسلامی دشمن را نگران کرده مسلما به سبب عنصر هدایتگر اصلی یعنی ولایت فقیه و اعتقادات دینی مردم است.
 
باید ولایت فقیه که عمود خیمه انقلاب است را محکم حفظ کنیم
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: نباید به این موضوع نگاه سطحی، آنی، لحظه‌ای و از سر انتقادهای معمولی داشته باشیم؛ باید تقدس این موضوع و اطاعت از آن برجسته شود؛ امنیت، حیثیت،‌ اقتدار و هیبت ما مدیون ولایت فقیه است؛ از چه خطراتی که به وسیله ولایت بیرون آمده‌ایم.
 
وی افزود: قدرت تصمیم مبتنی بر تقلید ابعاد بسیار گسترده داشته و در چارچوب تحلیل‌های سیاسی، نظامی و امنیتی قابل هضم نیست؛ باید ولایت فقیه که عمود خیمه است را محکم حفظ کنیم.
 
وزیر کشور هفته دولت را هفته پاسخگویی و پیگیری مطالبات به حق مردم دانست و بیان داشت: نباید با مردم سیاسی کاری کنیم؛ حق مردم پیگیری و خواستن و وظیفه ما پاسخگویی خالصانه به حقوق آن‌ها است.
 
در انتخابات سال 92 دشمن به دنبال ایجاد فتنه 88 به ابعاد گسترده کشوری بود
رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به 24 خرداد ماه سال 92 بیان داشت: در شش ماه دوم سال 91 تحریم‌ها، فشارهای خارجی، جنگ روانی، تورم و رکود به اوج خود رسیده بود؛ حتی میان مسؤولان اختلافاتی که سبب رنجش رهبری بود رخ داد.
 
وی ادامه داد: دشمن در این زمان فکر می‌کرد که مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فشارهای وارده تحول عظیمی را در ایران اسلامی رقم می‌زند؛ دشمنان فکر می‌کرند که می‌توانند حوادث 88 که در بخشی از تهران رخ داد را در تمام جغرافیای ایران گسترش داده و این موضوع سیاسی را به یک موضوع اجتماعی تبدیل کنند.
 
وزیر کشور بیان داشت: حتی در آن سال افزون‌بر ایجاد اختلافات داخلی در سطح سران قوا که نگرانی مردم را به دنبال داشت، صادرات به 50 درصد کاهش یافته بود و چیزی را نمی‌توانستیم بخریم؛ ولی با این وجود مردم در 24 خرداد سال 92 به ندای رهبری لبیک گفته و با حضور در پای صندوق‌های رأی دولتی با سابقه روشن و مورد اعتماد را انتخاب کردند.
 
تمام تحولات منطقه در جهت لطمه زدن به کشور صورت می‌گیرد
رحمانی فضلی در ادامه به حوادث منطقه به ویژه کشورهای عراق، سوریه و فلسطین اشاره کرد و تمام این تحولات و تغییرات را در جهت لطمه زدن به جمهوری اسلامی ایران و مقابله با مقاومت دانست و گفت: ما تمام این حوادث را رصد کرده و قدرت اقدام و عمل داریم؛ همان‌گونه که فتوای مرجعیت در عراق بسیج عمومی را ایجاد کرد.
 
وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که یک روی سکه اقتدار و روی دیگر هدف اصلی شدن ایران اسلامی در منظر دشمن است؛ باید تمام انرژی و قدرت خود را برای دفاع از اسلام و حکومت دینی به کار ببریم.
 
وزیر کشور مجموع اقدامات استکبار را جلوگیری از رشد روز افزون اسلام در سراسر جهان خواند و خاطرنشان کرد: تمام تحولات منطقه همانند خشونت، ترور، ‌انفجار، وحشت و تجاوز با هدف و منشأ ایران اسلامی صورت می‌گیرد.
 
وی گفت: سلطه گران برای نفوذ خود حوزه‌ای را قائل نشده و مدعی حفظ جریان صلح جهانی، حقوق بشر، ارزش‌های انسانی، تجارت و ثروت جهانی هستند که این موضوع کاملا در عرف آن‌ها پذیرفته شده است./993/پ201/ج
ارسال نظرات