۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۱۷۹۵۸
آیت‌الله سبحانی با تاکید بر آشنایی طلاب با سیاست:

سیاسی کاری در حوزه های علمیه ممنوع است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی با بیان این‌که نباید مدارس علمیه را سیاستگاه قرار داد، گفت: طلاب نباید سیاست زده و سیاسی کار باشند؛ البته باید نسبت به مسائل سیاسی آگاهی اجمالی داشته و از اوضاع جهان بی اطلاع نباشند.
آيت‌الله سبحاني آيت الله سبحاني آيت الله سبحاني اختتاميه المپياد علمي طلاب ممتاز اختتاميه المپياد علمي طلاب ممتاز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در مراسم اختتامیه المپیاد علمی طلاب سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، با بیان روایتی از امام صادق(ع) گفت: عالم به زمان و شرایط مورد هجوم شبهات قرار نمی‌گیرد؛ ناآگاه به شرایط زمان محکوم به عدم است.

 

وی افزود: کار شورای عالی حوزه علمیه قم برای مشخص کردن ممتازان کار ارزنده و پسندیده‌ای است؛ حتی شورا اگر توانست برای این افراد کلاس و اساتید ویژه‌ای نیز تنظیم کند.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که افراد ممتاز همه از یک استعداد برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: هر یک از این‌ افراد را باید براساس علاقه و استعدادشان به فقه، اصول، رجال و دیگر مسائل سوق دهیم.

 

وی تصریح کرد: امروز باید به سلاح‌های مختلف علمی در حوزه‌های علمیه مجهز شویم، طلاب ممتاز را باید بر اساس تخصص‌شان سوق دهیم؛ امام صادق(ع) در میان 4 هزار شاگرد خود نخبگانی همانند زراره را بر اساس استعداد و علاقه‌شان تربیت کرده‌ بودند.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که رسیدن به مقامات علمی تنها با تحصیل محقق می‌شود خطاب به حاضران تصریح کرد: اگر در کنار تحصیل به کارهای دیگر بپردازید از همه جا باز خواهید ماند؛ نباید بیشتر از یک کار را در پیش گیرید.

 

وی تأکید کرد: نباید حوزه‌های علمیه را که مدرسه علم، فقه، تاریخ، نوشتن و نقد کردن است را به سیاستگاه تبدیل کرد، طلاب نباید سیاست زده و سیاسی کار باشند؛ البته باید نسبت به مسائل سیاسی آگاهی اجمالی داشته و از اوضاع جهان بی اطلاع نباشند.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی در بخش پایانی سخنان خود خواستار حفظ اجمالی دروس از سوی طلاب شد و گفت: طلاب علم را یاد می‌گیرند ولی متأسفانه در حفظ ضعیف عمل می‌کنند؛ حداقل متن لمعه و تهذیب را باید حفظ کرد./993/پ202/ج

ارسال نظرات