۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۱۷۹۶۴
در مراسم اختتامیه المپیاد علمی طلاب ممتاز مطرح شد؛

تأکید مدیر حوزه‌های علمیه بر ساخت مدارس ویژه طلاب نخبه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سراسر کشور با تأکید بر حمایت از طلاب نخبه و ممتاز گفت: به هر میزان برای طلاب نخبه و ممتاز سرمایه گذاری کنیم یقینا نتیجه گرفته و این‌ها همانند نهال‌هایی هستند که در آینده محصول خواهند داد.
آيت الله حسيني بوشهري اختتاميه المپياد علمي طلاب ممتاز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ظهر امروز در مراسم اختتامیه المپیاد علمی طلاب نخبه و ممتاز سراسر کشور که با حضور حضرت آیت الله سبحانی در اردوگاه ولایت قم برگزار شد، بر بهره‌گیری طلاب از سرمایه عمر تأکید کرد.

 

وی گفت: اولویت طلاب باید درس و بحث باشد که امروز متأسفانه آرام آرام به سبب مشکلات این اولویت در میان برخی طلاب در حال از بین رفتن است.

 

امام جمعه قم با بیان این‌که طلاب باید برای کسب رضای خدا به تحصیل بپردازند، اظهار داشت: جای تأسف و اوج فاجعه است فردی به محض اتمام دروس مقدماتی تنها به فکر گرفتن مسؤولیت و دریافت حقوق آن‌چنانی باشد.

 

وی تصریح کرد: در گذشته پست و مسؤولیتی وجود نداشت و طلاب تنها برای کسب رضای خدا به دنبال علم می‌رفتند؛ حتی در گذشته طلاب شهریه دریافت نکرده و گاهی غذا برای خوردن نیز نداشتند.

 

مدیر حوزه علمیه سراسر کشور با تأکید بر حمایت از طلاب نخبه و ممتاز خاطرنشان کرد: برای طلاب نخبه باید مدرسه ویژه‌ای ساخت و برای آن‌ها بتوان اساتید برجسته و ممتازی را قرار داد.

 

وی یادآور شد: بنده فکر می‌کنم به هر میزان برای طلاب نخبه و ممتاز سرمایه گذاری کنیم یقینا نتیجه گرفته و این‌ها همانند نهال‌هایی هستند که در آینده محصول خواهند داد.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که موقعیت طلاب نسبت به گذشته بسیار متفاوت است، بیان داشت: امروزه امکانات مختلف برای پیشرفت طلاب وجود دارد؛ طلاب نیز باید از این فرصت‌های به وجود آمده برای رسیدن به مقامات علمی بهره ببرند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نیز تأکید دارند که باید در دل حوزه‌های علمیه حوزه دیگری نیز ایجاد کرد./993/پ202/ج

ارسال نظرات