۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۱۷۹۶۹
معاون اول رییس جمهور:

رفع بیکاری و گرانی از دغدغه های دولت یازدهم است

خبرگزاری رسا ـ جهانگیری با اشاره به جهت‌گیری دولت یازدهم برای حلّ و فصل و اصلاح مسائل اقتصادی و کاهش رکود تورّمی، گفت: مشکلات مهمّی مانند بیکاری و گرانی از جمله معضلات بزرگی است که دولت، عزم خود را برای اصلاح آن جزم کرده است.
ديدار معاون اول رييس جمهور با آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در دیدار با رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به مشکلات خارجی و داخلی پیشِ روی دولت، جهت‌گیری دولت یازدهم را برای حلّ و فصل و اصلاح مسائل اقتصادی و کاهش رکود تورّمی، بسیار جدّی برشمرده و گفت: مشکلات مهمّی مانند بیکاری و گرانی که موجب رنج و زحمت برای مردم بزرگوار است، از جمله معضلات بزرگی است که دولت، عزم خود را برای اصلاح آن جزم کرده است.

وی مشکل آب در استان اصفهان را جدّی برشمرده و اظهار امیدواری کرد که مجموعه تصمیمات اخذ شده در این سفر و نیز اقدامات و تصمیماتی که قبلاً در دولت اتّخاذ شده است، باعث رفع دغدغه مردم و مسؤولان اصفهان شده و با تدبیر و درایت، معضل آب در این استان، حل شود.

در این دیدار که وزرای نیرو، جهادسازندگی، ورزش و جوانان و نیز معاون علمی و فنّاوری رییس جمهور نیز حضور داشتند، پس از سخنان  حضرت آیت الله مظاهری، مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو، طی گزارشی از تصمیمات و اقدامات وزارت نیرو برای حلّ معضل آب زاینده‌رود، ادامۀ طرح تونل گلاب2 را اعلام کرده و تأکید کرد: پروژۀ تونل گلاب2 حقّ قانونی استان اصفهان است و ادامه و اتمام این طرح را ضروری می‌دانیم و از این‌رو قطعاً طی چند روز آینده، ادامۀ عملیّات این پروژه اجرائی خواهد شد.

وزیر نیرو در زمینۀ پروژۀ تونل بهشت‌آباد نیز اظهار کرد: این پروژه نیز یک کار لازم و ضروری برای حلّ مشکل آب در استان‌های اصفهان، یزد و کرمان است و ان‌شاء‌الله از ابتدای سال آینده، عملیّات اجرائی آن آغاز خواهد شد و هیچ تردیدی در اجرای این پروژه وجود ندارد و ابعاد و مسایل کارشناسی آن با قاطعیّت در حال انجام است.

چیت جیان با اشاره به اتمام حفّاری طرح تونل کوهرنگ3 که بیش از بیست سال است عملیّات اجرائی آن آغاز شده، تأکید کرد: ان‌شاء‌الله در سال جاری، آب از طریق این تونل به اصفهان خواهد رسید و کمک مناسبی برای معضل آب در استان خواهد بود.

وزیر نیرو با تأکید بر ذخیرۀ نسبتاً مناسب آب در سدّ زاینده‌رود، اظهار کرد که مشکل کشاورزان شرق استان برای کشت پاییزه نیز با جاری‌شدن آب زاینده رود در آبان‌ماه امسال، برطرف خواهد شد./939/د102/ج

ارسال نظرات