۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۱۷۹۹۸
در نشستی خبری؛

گزارش عملکرد خانه مطبوعات استان قم ارائه شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اساسنامه جدید خانه مطبوعات این استان را تبلور مردم سالاری دینی مدنظر رهبر معظم انقلاب دانست.
انتخابات خانه مطبوعات استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری گزارش عملکرد خانه مطبوعات استان قم گفت: رمز تبدیل موانع به فرصت‌ها، اتحاد،‌ اخلاص، صعه صدر و همدلی است و با این رمز می‌توان تمام حوزه‌های هر صنفی را فتح کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: با توجه به 30 سال فعالیت در مطبوعات، نظریات و نوشته‌هایی در خصوص اداره کشور و مردم سالاری دینی داشته و دریافته‌ام که اقتدار جمهوری اسلامی در مردم سالاری دینی آن است.
وی در ادامه افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تولید علم، واژه گزینی و خلق اصطلاحات دینی سرآمد هستند؛ ایشان با طرح عنوان مردم سالاری دینی به همه رفتارهای مدیریتی، نظام سازی و برنامه ریزی کشور خط دادند که چه راهی را باید بپیمود و چگونه برنامه ریزی کرد.
حجت‌الاسلام ایزدپناه ابراز داشت: در یک سالی که دولت جدید بر سر کار آمده‌، نگرانی‌های مقام معظم رهبری در حوزه روابط دولت با شهروندان و ملت را به آرامی حل می‌کند؛‌ امیدواریم تبدیل به یک رویه و نهاد اداره کشور بشویم. یکی از این نمونه‌ها، حرکت حرفه‌ای برخواسته از فهم و تفسیر درستی از جمهوری اسلامی در رابطه با صنوف است.
وی با بیان این‌که انقلاب جمهوری اسلامی ایران با اراده مردم پیروز شد و علت استمرار و طرواتش نیز همان مردم هستند، گفت: بر اساس مبنا و اندیشه امام خمینی(ره)، اگر جمهوریت از نظام گرفته شود، انقلاب زمین خواهد خورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که اساس نامه جدید التدوین خانه مطبوعات استان قم، تبلور مردم سالاری دینی مدنظر رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند متولی امور در جامعه مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران شوند، نخست باید صعه صدر و وسعت نظر داشته و به شدت از تیم گرایی پرهیز کنند.
وی با بیان این‌که انتخابات در جمهوری اسلامی باید رقابتی در چارچوب تحقق ارزش‌ها باشد، ابراز داشت: انتخابات نباید رقابت برای رسیدن به قدرت و نفوذ اطرافیان در پست‌ها و منصب‌ها باشد.
حجت‌الاسلام ایزدپناه خاطرنشان کرد: اساس نامه جدید التدوین خانه مطبوعات استان قم، 60 درصد وظایف حکومتی اداره کل ارشاد را به خانه مطبوعات داده و ارشاد در این خصوص تنها وظیفه نظارت را به عهده دارد تا ره گم نشود.
وی تأکید کرد: اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات استان قم تمام تلاش خود را به کار بسته تا با عمل به اساس نامه جدید، بستر شایسته سالاری و شایسته گزینی را برای اهالی مطبوعات آماده کرده و نظر واقعی اهالی صنف در خصوص مدیریت تحقق یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما مسؤولان و شما اهالی خانه مطبوعات در شرایط سختی به سر می‌بریم و انتظارات فراوانی از ما وجود دارد اما با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری و مدیریت جهادی می‌توان موانع را تبدیل به قله‌های عبور و پیشرفت کرد.
حجت‌الاسلام ایزدپناه در پایان گفت: فعال ما یشاء خداست و قلوب مؤمنان هم، همگی دست خداست؛ کسی که رابطه خود با خدایش را اصلاح کند، خدا رابطه وی را با مردم درست می‌کند؛ بنابراین اگر به وظایف خود عمل کنیم، شرایط هم به تدریج مصاعد خواهد شد.
شایان ذکر است، رسول خادم مدیر عامل خانه مطبوعات استان قم، در ابتدای این نشست، به بیان گزارشی از عملکرد خانه مطبوعات استان قم در 2 سال اخیر پرداخت و «برگزاری جلسه با رییس مجلس شورای اسلامی، نماینده‌های استان در مجلس، استاندار، مراجع تقلید و مدیران بانک‌های سامان، مهر، کوثر و رفاه، رفع مشکلات خبرنگاران، برگزاری مراسم جشن ازدواج برای 12 زوج رسانه‌ای، تقدیر از 40 بانوی عضو خانه مطبوعات، برگزاری چند اردو به تهران، کاشان و اماکن تاریخی، تجلیل از 6 پیشکسوت عرصه رسانه، عرضه سبد کالا به اهالی خانه مطبوعات و پرداخت وام قرض الحسنه به 52 نفر از اعضای خانه مطبوعات استان قم» را مهم‌ترین عملکردهای این خانه مطبوعات برشمرد./997/پ202/ی
ارسال نظرات