۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۱۸۰۷۵

چند خبر کوتاه از منطقه سیستان

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از بانوان فعال حوزه دین و فرهنگ در شهرستان مرزی هیرمند، برگزاری اولین نمایشگاه محصولان فرهنگی و لوازم التحریر اسلامی در زابل و اهداء گواهینامه دوره آموزشی زن و بازیابی هویت حقیقی در هیرمند، عناوین خبرهای کوتاه منطقه سیستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زابل، همزمان با آغاز دهه کرامت، بانوان فعال حوزه دین، فرهنگ و قرآن شهرستان مرزی هیرمند تجلیل می شوند.

 

حجت ‌الاسلام جانعلی ظریف صیادی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند، گفت: کارگروه فرهنگی بانوان با هدف ایجاد اتاق فکر، رصد و پیگیری امورات فرهنگی ویژه بانوان به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت با حضور مدیران فعال هیئات مذهبی در محل اداره تبلیغات اسلامی هیرمندتجلیل می شوند.

 

وی، با تأکید بر ضرورت باید ها و نباید ها در حوزه بانوان، افزود: بهترین روش در حل معضلات اجتماعی بانوان استفاده از پتانسیل خود بانوان است و باید از فکر و اندیشه زنان و دختران صاحب طرح و ایده در این زمینه بهره جست.

 

برگزاری اولین نمایشگاه محصولان فرهنگی و لوازم التحریر اسلامی در زابل

اولین نمایشگاه فرهنگی لوازم التحریر ایرانی، در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تولید و ترویج محصولات متناسب با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در زابل برگزار می‌شود.

 

این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ اسلامی و ممانعت از ورود مخرب لوازم التحریر و نوشت افزار غربی با تصاویر مستهجن و ضد فرهنگی به خانواده ها و مدارس و با هدف معرفی اسطوره ها و قهرمانان اسلامی و باستانی از جمله شخصیت های شهداء، شخصیت های ملی و هسته ای و شخصیت های کارتن های کودکان، شکرستان و غیره ایران اسلامی به نسل جوان و نوجوان با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی ابصار و اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و همکاری حوزه هنری تهران در زابل برگزار می‌شود.

 

گفتنی است؛ این نمایشگاه از تاریخ ۱۲ شهریورماه لغایت ۲۲ شهریور ماه به مدت ۱۰ روز در صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان در محل حسینیه مرحوم شریفی واقع در خیابان طالقانی این شهرستان خواهد بود.

 

اهداء گواهینامه دوره آموزشی زن و بازیابی هویت حقیقی در هیرمند

گواهینامه دوره آموزشی «زن و بازیابی هویت حقیقی» به مبلغات و زنان فرهیخته در اداره تبلیغات اسلامی هیرمند اهداء شد.

 

حجت‌الاسلام جانعلی ظریف صیادی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند گفت: گواهینامه پایان دوره آموزشی از کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی که به مدت ۱۶ ساعت در اداره تبلیغات اسلامی هیرمند به افرادی که موفق شدند نمره قبولی را در این دور ه آموزشی کسب کنند، اهداء شد. /1311/د101/ب

ارسال نظرات