۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۱۸۰۸۹

عمل به قرآن مهم ترین وظیفه ما در قبال این کتاب آسمانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که عمل به قرآن مهم ترین دین این کتاب آسمانی بر گردن مسلمانان است، گفت: عمل به آموزه های قرآن موجب اعتلای شخصیت انسانی و اجتماعی فرد می شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در مسجد امام حسین بیرجند با بیان این که مهم ترین دین قرآن بر گردن مسلمانان عمل به رهنمودهای نورانی آن است، افزود: عمل به قرآن موجب اعتلای زندگی فردی و اجتماعی انسان ها می شود.

 

وی با اشاره به این که متاسفانه در جامعه امروز نسل جوان نسبت به احکام دینی بی توجه هستند، افزود: یکی از دلایل افزایش مرگ و میر در میان نسل جوان و مرگ زودرس آنها بی توجهی به احکام دینی است زیرا همانطور که در قرآن بارها به انسان تاکید شده است گناه عمر انسان را کوتاه می کند.  

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که انجام اعمال دینی موجب افزایش نشاط دینی و اجتماعی در جامعه می شود و نورانیت را در زندگی مردم افزایش می دهد، گفت: جوانان با قرائت به موقع نماز و تلاوت قرآن می توانند زندگی خود را در برابر وسوسه های شیطان و توطئه های بدخواهان بیمه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که تلاوت قرآن موجب نورانیت زندگی انسان می‌شود، ادامه داد: انسان باید در کنار تلاوت قرآن به رهنمودهای آن عمل کند زیرا عمل به قرآن زندگی انسان را به هدف آفرینش او یعنی کمال و تقرب خداوند نزدیک می کند.

 

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای این که باید مسلمانان جامعه اسلامی به قرآن و حفظ آن اهمیت خاصی دهند، افزود: دشمن می خواهد با کمرنگ کردن نور قرآن در جامعه ریشه اسلام را خشکانده و به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشاند و بتواند نظام اسلامی را بدن هیچ هزینه ای به دست آورد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که قرآن در زندگی انسان در اولویت نخست است، گفت: شخصی که به دین و احکام آن پایبند است باید تلاوت قرآن را در برنامه روزانه زندگی خود نهادینه کند همچنین در انتخاب های مهم زندگی خود از جمله انتخاب همسر عمل به قرآن را ملاک قرار دهد.  

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که امروزه تهاجم فرهنگی در کشور دو چندان شده است، افزود: تنها راهکار مقابله با توطئه های دشمنان عمل به قرآن است و در این زمینه مسؤولان موظف هستند فرهنگ قرآنی را در جامعه عمومی کنند تا قرآن از مهجوریتی که در حال حاضر در جامعه دارد خارج شود.

 

وی افزود: قرآن برای امت اسلامی شفا است و اگر کسی بدون بصیرت از رهنمودهای این کتاب استفاده کرده و در زندگی خود جز نفاق چیزی در سینه نداشته باشد نه تنها قرآن او را هدایت نخواهد کرد بلکه موجب خسران و گمراهی بیشتر او خواهدشد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که همانطور که قرآن مورد تاکید قرار داده تنها اهل بیت که انسان های طاهری هستند اجازه تفسیر و تعبیر قرآن را دارند و مابقی مردم برای این که از رهنمودهای این کتاب آسمانی بهره مند شوند باید به اهل بیت مراجعه کنند، گفت: ریشه بسیاری از گروه های تکفیری و انحراف های موجو در دین در برداشت های سلیقه ای و سطحی نگر از قرآن است و این موضوع نشان میدهد که برای فهم قرآن باید به معلمان قرآن یعنی اهل بیت مراجعه کرد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات