۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۱۸۱۰۰
استاد سطح علی حوزه علمیه خراسان جنوبی:

دولت برای تحقق مدیریت جهادی در کشور تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح علی حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که فرهنگ ایثار و مقاومت مهم ترین محور مدیریت جهادی است، گفت: مدیریت جهادی با تاسی از سیره شهدا و اخلاق ناب محمدی امکان پذیر است.
سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی، در دیدار با مدیران و کارکنان نهادهای اجرایی خراسان جنوبی با بیان این که تنها روش و راهکار برای برون رفت از مشکلات کنونی جامعه عمل به رهنمودهای گوهر بار مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از راهبردهای مدیریت جهادی است، گفت: مدیریت جهادی تنها با تاسی از فرهنگ اهل بیت و شهدای دوران دفاع مقدس امکان پذیر است.

 

وی افزود: در مدیریت جهادی انسان باید از آسایش و منافع فردی خود گذر کرده و با در نظر گرفتن منافع جمعی جامعه با حداقل امکانات بیشترین بهر برداری و بیشترین خدمت رسانی را به مردم داشته باشد.

 

استاد سطح عالی حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که اگر مدیریت جهادی در جنگ وجود نداشت در همان سال های نخست جنگ صدام موفق به فتح کشور می شد، گفت: در دوران جنگ رزمندگان با ایثار و مقاومت از کمترین ابزار و ادوات جنگی که در جبهه داشتند استفاده کرده و با خون خود از نهال انقلاب و ناموس وطن پاسداری کردند.

 

آیت الله ربانی مهمویی با اشاره به این که مدیریت جهادی در تمامی شرایط موجب سربلندی و پیروزی می شود ادامه داد: مقام معظم رهبری به این دلیل این نوع از مدیریت را در شرایط کنونی انتخاب کرده اند چون می دانند این نوع از مدیریت با کمترین امکانات و همدلی، بیشترین دستاورد را داشته و افزون بر شکوفایی علمی، اقتصادی و اجتماعی کشور موجب افزایش وحدت، همدلی و یکرنگی در میان مردم می شود.

 

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر اصول و ارکان مدیریت جهادی در کشور اجرا نمی شود به همین دلیل است که هر گاه عامل کم کاری در نهادهای اجرایی مورد پرسش قرار می گیرد مهم ترین دلیل مسؤولان و مدایرن برای کم کاری نبود اعتبار یا کمبود امکانات است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که  بدون مدیریت جهادی کشور در مقابل تحریم ها و توطئه های دشمن از پا در خواهد آمد، افزود: از آن جایی که در حال حاضر کمبود امکانات و اعتبار بر دولت و نهادهای اجرایی حاکم است اگر به اصول مدیریت جهادی عمل نشود نه تنها مدیران هیچ حرکتی برای برون رفت از مشکلات و محرومیت انجام نخواهند بلکه در دراز مدت نهادها مجبور به تعدیل نیرو خواهند شد زیرا نخواهند توانست حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند.

 

آیت الله ربانی مهمویی با بیان این که تاکنون اصول مدیریت جهادی در کشور محقق نشده است، گفت: این وضع به همین ترتیب ادامه پیدا کند دولت تدبیر و امید در دوران تصدی خود قادر به انجام هیچ اقدام مهمی نخواهد بود و برای فرار از نقد منتقدان به دنبال قصر گشته و مدام کمک کاری کنونی را به گردن دولت های قبل خواهد انداخت.

 

وی با اشاره به این که دولت به جای گشتن  به دنبال مقصر باید از اصول مدیریت جهادی بهره بگیرد، یادآور شد: دولت زمانی قادر به انجام حرکت کلیدی خواهد بود که بتواند ایثار و گذشت و عملکرد جهاد گونه را بر تمامی سطوح مدیریتی خود حاکم کند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات