۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۱۸۱۰۳
آیت‌الله غروی:

در عرصه فرهنگ نباید به نظرات دگراندیشان توجه کرد/ مصالح نظام محور حرکت مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نباید در مسائل فرهنگی از افراد دگراندیش پیروی و تبعیت کرد، گفت: نمی‌توان گفت عمل به وظیفه خود درباره مسائل اقتصادی و سیاسی عاملی برای حل مشکلات و مسائل فرهنگی است.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين

آیت‌الله سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرارسیدن هفته دولت به دولتمردان، حرکت مخلصانه در مسیر انقلاب را از ویژگی‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر دانست و گفت: این بزرگواران از زندگی ساده و ارتباط محکمی با مردم برخوردار بودند.

 

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر پس از انقلاب خصوصیات اخلاقی، منشی، تعادل و صداقت خود را به صورت عملی نشان دادند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مردم همواره یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را در ذهن خود دارند، بیان داشت: هر چند دوران تصدی مسؤولیت این شهیدان کم بود ولی با این‌ در یادها ماندگار شدند.

 

وی تصریح کرد: در هفته دولت، دولتمردان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود باید از خصوصیات شهیدان باهنر و رجایی برای خدمت به اسلام و نظام الگو بگیرند.

 

آیت‌الله غروی با بیان این‌که مسؤولان باید تمام حرکات خود را برای کسب رضای خدا انجام دهند، خاطرنشان کرد: مصالح مردم، نظام و کشور باید محور حرکت مسؤولان باشد و همانند شهیدان رجایی و باهنر ارتباط خود با مردم را حفظ کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره راهکارهای رفع مشکلات فرهنگی نیز گفت: در این‌ باره باید کار بیشتر شود؛ در عرصه فرهنگ باید حساب شده، دقیق و با آینده نگری عمل کرد.

 

وی تأکید کرد: فرهنگ مسأله‌ای است که می‌تواند دیگر مسائل کشور را تحت تأثیر قرار دهد؛ از مسؤولان، وزیر ارشاد و افراد تأثیرگذار در عرصه فرهنگ انتظار می‌رود که سرمایه‌ها گذاری عمیقی درباره مسائل فرهنگی همانند جوانان، خانواده، جمعیت، مسائل اخلاقی، بی بندباری‌ها و اشتغال داشته و برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

 

آیت‌الله غروی اظهار داشت: نمی‌توان گفت عمل به وظیفه خود درباره مسائل اقتصادی و سیاسی عاملی برای حل مشکلات و مسائل فرهنگی است.

 

وی تصریح کرد: البته منظور از فرهنگ نیز فرهنگ اصیل اسلامی است وگرنه هر بنجلی را که برخی مسؤولان نسبت به آن تأکید داشته‌اند را نمی‌توان فرهنگ بیان کرد؛ منظور از فرهنگ روح دیانت و طبعیت از ارزش‌ها اخلاقی در تمام فعالیت‌ها است؛ در مسائل فرهنگی باید سرمایه گذاری کرده و نمی‌توان نسبت به این موضوعات بی توجه بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نباید در مسائل فرهنگی از افراد دگراندیش پیروی و تبعیت کرد، اظهار داشت: دگراندیش‌ها به هیچ وجه دغدغه‌های فرهنگی مؤمنان و متدینان را نداشته و به ارزش‌های نسبی و منبعث شده از هنجارهای اجتماعی توجه می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید بر اساس چارچوب خود فرهنگ و الگوهای فرهنگی را در تمام عرصه‌ها رقم بزنیم./993/ت302/ج

ارسال نظرات