۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۸۱۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نقدپذیری از ویژگی های مهم مدیران نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که حضرت علی (ع) بیشترین نظارت را بر مدیران حکومتی خود داشتند و همواره آنها را به اصول و احکام اسلامی دعوت کرده و آفت های حکومت داری را به آنها یادآوری می کردند، گفت: جدیت در برخورد با انحرافات عقیدتی و حراست از بیت المال و استفاده درست از اعتبارات بیت المال از مهم ترین منش های حکومتی و سیاسی امیرالمومنین (ع) نسبت به مدیران حکومتی خود بود.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام  والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در دیدار با مسؤولان  و مدیران نهادهای اجرایی خراسان جنوبی با بیان این که حضرت علی (ع) در زمینه حکومت داری برای مدیران و دلتمردان نظام اسلامی بهترین الگو هستند، گفت: از آن جایی که قدرت به ذات خود اگر انسان از اعتقادات محکمی برخودار نباشد فساد می آورد باید مدیران نظام اسلامی بر زیر دستان خود نظارت دقیقی داشته و در همه امور آنها را مورد بازخواست قرار داده و در زمینه مصرف بیت المال نسبت به آنها سختگیر باشند.

 

وی با بیان این که حضرت علی (ع) در زمینه برخورد با انحرافات عقیدتی و مصرف نادرست بیت المال با جدیت تمام با افراد خاطی برخورد می کردند، افزود: ایشان ضمن سختگیری ها جدی در این زمینه همواره نسبت به مدیران حکومتی خود دلسوز بود و آفت های حکومت داری و تملق چاپلوسان را به آنها گوشزد می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که  متاسفانه بعضی از کارگزاران نظام اسلامی از ابزار و ادواتی که در اختیار آنها است استفاده شخصی می کنند، گفت: مدیران باید با چنین افرادی به شدت برخورد کنند زیرا کوتاهی و سکوت در مقابل انجام چنین اعمالی از سوی کارگزاران نظام اسلامی موجب بدبینی مردم به نظام می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی با اشاره به این که مهم ترین هدف دولتمردان نظام اسلامی خدمتگزاری به مردم و رفع محرومیت است، گفت: حضرت علی (ع) همواره دولتمردان نظام  اسلامی را به خدمت رسانی به قشر فقیر و مستضعف جامعه دعوت می کرد و از آنهایی که نسبت به این قشر و محرومیت زدایی و آبادنی شهرهای اسلامی بی تفاوت بودند به شدت بازخواست می کرد و آنها را مورد سرزنش قرار می داد.

 

وی با بیان این که مدیران و کارگزاران نظام اسلامی  برخلاف سایر نظام ها آبادانی را محور فعالیت خود قرار می دهند، افزود: مدیرانی که به آبادانی محل حکومت خود اهمیت نمی دهند از نظر امام علی (ع) کارگزار شایسته ای نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که نقد پذیری از دیدگاه امام علی(ع) یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم مدیران نظام اسلامی است، ادامه داد: امام علی (ع) همواره به مدیران خود توصیه می کرد که به گونه ای رفتار کنند که مردم بتوانند به آسانی به آنها رجوع کرده و مشکلات خود را با آنها درمیان بگذارند و همچنین پذیرای نقد منتقدان باشند و به گونه ای رفتار نکنند که منتقدان و مردم جرات بیان ظلم زیر دستان را به آنها نداشته باشند. /968/پ202/ب

ارسال نظرات