۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۱۸۱۴۳
ماموستا محمودی:

برگزاری مسابقات قرآنی تاثیر بسزایی در شکل گیری فرهنگ جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پیرانشهر گفت: برگزاری مسابقات قرآنی تاثیر بسزایی را در شکل گیری فرهنگ جامعه می گذارد که در این صورت فرهنگ اسلامی بیشتر ترقی می کند.
ماموستا محمودي، امام جمعه پيرانشهر

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: هم اکنون با موج فزاینده ای که با هدایت رهبری و جهاد اساتید قرآنی در حال شکل گیری است باید آزمون ها و مسابقات قرآنی نیز به روز شده و همچنین قوانینی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی به تصویب برسد.

 

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی تاثیر بسزایی را در شکل گیری فرهنگ جامعه می گذارد که در این صورت فرهنگ اسلامی بیشتر ترقی می کند.

 

امام جمعه پیرانشهر ادامه داد: حفظ و تقویت فرهنگ اصیل اسلامی برخاسته از قرآن از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است چنانچه در این راستا بحث تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ و قاری قرآن را مطرح کردند.

 

وی اضافه کرد: محوریت همه چیز قرآن است به عبارتی دیگر محوریت فرهنگ اسلامی قرآن است کسی که قرآن را نداند و نفهمد که قرآن چه می گوید نمی تواند فرهنگ را حفظ کند.

 

ماموستا محمودی خاطرنشان کرد: کسی می تواند از فرهنگ دم بزند و برای پیشرفت فرهنگ تلاش بکند که قرآن را بفهمد بنابراین ما باید قرآن را محور فرهنگ، زندگی، خداپرستی، نظام اسلامی و حاکمیت اسلام قرار بدهیم.

 

وی با بیان این که قرآن کریم چشمه ولایت را در دل های نسل جوان و خداجو جاری می کند، تصریح کرد: فضای جامعه باید به نور قرآنی منور شود و دستورات آن باید در جامعه اسلامی ما حاکم باشد.

 

تدبر در قرآن مانع انحراف انسان از مسیر حق می شود

 

امام جمعه پیرانشهر افزود: تمسک به قرآن، مانع حاکمیت نفس خبیث انسان می شود و عدم حاکمیت نفس بر انسان، سعادت دنیا و آخرت انسان را ضمانت می کند.

 

وی اضافه کرد: حرف ها و کلمات قرآن کریم دارای عظمت هستند که بهره گیری و تدبر در آن ها بسیار موثر و مانع انحراف انسان از مسیر حق می شود.

 

ماموستا محمودی تصریح کرد: انس با قرآن کریم در کودکی موجب فزونی علاقه و مانوس شدن کودکان با کلام حق می شود و می دانیم که بهترین زمان برای حفظ و یادگیری افراد، سنین کودکی است زیرا عاداتی که در کودکی آموخته می شوند معمولا تا پایان عمر فراموش نمی شود.

 

وی تصریح کرد: مؤمنین با درک آیات الهی و عمل به آن ها در زندگی روزمره باید مانع از ایجاد فاصله بین آموزه های دینی و زندگی خویش شوند و به وسیله قرآن کریم راه راست را از مسیر‌های انحرافی تشخیص دهند تا موجبات رضای الهی و سعادت دنیوی و اخروی خویش را فراهم کنند./1302/ت302/ب

ارسال نظرات