۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۱۸۱۷۰
مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان:

طلاب خود را برای تبلیغ های جهانی آماده کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان با بیان این که طلاب از محدودیت در اهداف خودداری کنند گفت: طلاب سعی کنند دید خود را وسیع کرده و به فکر تبلیغ در تمام دنیا باشند چرا که دین جهانی دید جهانی نیز می طلبد.
حجت الاسلام حسن بيات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین حسن بیات، مدیر استانی حوزه های علمیه و امام جمعه موقت زنجان، امروز در آیین بازگشایی حوزه های علمیه زنجان که در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان برگزار شد تواضع متقابل استاد و شاگرد را سبب بزرگی هر دو عنوان کرد و گفت: اولین نکته ای که طلاب و اساتید محترم باید در نظر داشته باشند تواضع متقابل نسبت به یکدیگر است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق فرمایش امام صادق (ع) هم طلاب و هم اساتید نسبت به هم تواضع نشان دهند چرا که شاگردان فقط آموزش درسی نمی خواهند بلکه اساتید باید آنها را موحد و سربازانی برای امام عصر (ع) تربیت کنند.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در ادامه با اشاره به دلسوزی های اساتید نسبت به طلاب و شاگردان خود تصریح کرد: اساتیدی در حوزه علمیه هستند که شاید با جرأت بتوان گفت محبتی که نسبت به شاگردان و طلاب دارند نسبت به فرزندان خود ندارند و این یک نعمت الهی است که باید قدر دانسته شود.

 

حجت الاسلام بیات در ادامه اظهار داشت: در سیره علمای سلف و قدیم نیز به وفور مشاهده می شود که نسبت به اساتید خود بسیار تواضع داشتند و امروز هم می بینیم که به خاطر توان بالای علمی و همین طور تواضع خالصانه خود نام شان در تاریخ به یادگار مانده است.

 

امام جمعه موقت زنجان در ادامه کاربردی کردن مطالب حوزه های علمیه را اثر گذار خواند و گفت: طلاب مطالب و مباحثی را که مطالعه می کنند و فرا می گیرند باید در مرحله عمل هم پیاده کرده و کاربردی نمایند تا هیچ گاه فراموش نکنند و لذا در روایات نیز به این امر مهم سفارش و تأکید شده است.

 

وی در ادامه افزود: تلاش نمایید علمی که آموخته اید افزون بر آن که برای شما و خانواده شما مفید خواهد بود، برای عموم مردم جامعه نیز مفید فایده و مثمر ثمر واقع شود که در این صورت بنا به فرموده معصومین (ع) ثمره آن هفتاد هزار برابر خواهد شد.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در پایان خاطرنشان کرد: طلاب نباید دید خود را محدود کرده و فقط به منطقه و مدرسه خود فکر کنند و بالاترین هدف موفقیت آنها فقط منطقه خود باشد بلکه باید سعی کنید دید خود را جهانی نمایید چرا که دین شما جهانی است بنابر این باید این دین به گوش تمام مردم دنیا برسد و لذا طلاب باید خود برای تبلیغ در نقاط مختلف دنیا آماده کنند. /949/پ202/ب

ارسال نظرات