۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۱۸۲۲۴
حجت‌الاسلام ذوالنور:

دولت به جای فرافکنی مشکلات اصلی مردم را حل کند/ اعتدال تدبیر و امید در دام آزادی اصلاحات

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان این‌که حواله دادن منتقدان به جهنم، قلع و قمع کردن آن‌ها و حمایت از معاندان نظام با شعار اعتدال سازگار نیست، عاقبت این شعار را نیز گرفتار شدن به شعار آزادی اصلاحات دانست و از دولتمردان خواست به جای این کارها به فکر حل مشکلات اصلی مردم باشند.
حجت الاسلام ذوالنور

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک هفته دولت به خدمتگذاران نظام اسلامی، ارزیابی خود درباره عملکرد دولت تدبیر و امید در عرصه فرهنگ را این‌گونه بیان کرد: دولت اقدامات مثبت و منفی متعددی در طول یکسال گذشته داشته است.

 

وی ادامه داد: ولی از نظر فرهنگی دولت نمره قبولی لازم را ندارد؛ چرا که امروز کاملا یک وادادگی و ولنگاری را در عرصه فرهنگ شاهد هستیم؛ از نظر حجمی و کمی درباره مجلات، نشریات و مطبوعات اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است در حالی که نظارت و کنترل لازمی وجود ندارد.

 

حمایت دولت از نشریات دگر اندیش و فاصله دار با نظام
این فعال سیاسی با بیان این‌که متأسفانه در عرصه مطبوعات شاهد هجوم به فرهنگ دینی و باورهای مردم هستیم، خاطرنشان کرد: حتی حمایت از نشریات دگراندیش و فاصله دار با نظام به فراوانی دیده می‌شود.
همچنین حمایت از نشریات همسو با اهداف و آرمان‌های نظام به طور گسترده‌ای کاهش یافته است.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به این‌که موضع‌گیری های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه فرهنگ متضاد با مبانی امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: با این وضعیت فرهنگی نمی‌توان نمره مورد قبولی به دولت داد.

 

وی یادآور شد: امروز شاهد بازسازی و حیات مجدد نشریات مسأله دار و طرفدار فتنه 88 هستیم؛ برخی از کتاب‌های تألیف شده مخالف باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی ممنوع چاپ بودند که در این دولت به شدت اجازه چاپ به آن‌ها داده می‌شود و این کار اشتباهی است.

 

برخورد با مطبوعات منتقد و آزادی مطلق مطبوعات معاند

دبیرستاد کنگره شهدای روحانی کشور موضع گیری دولت در عرصه فرهنگ را یک جانبه خواند و گفت: در این دولت ممیزی کتاب را مطلق زیر سؤال می‌برند؛ در حالی که نمی‌توان به طور کلی نسبت به این عرصه بی تفاوت بود و آن را رها کرد.

 

وی افزود: همچنین تحمل دولت درباره نقدها بسیار کم بوده و در بیشتر موارد به جدل و برخورد با مطبوعات منتقد منجر می‌شود؛ هر جا انتقادی از دولت باشد با مطبوعات به شدت برخورد می‌شود؛ در حالی که از سوی برخی دولتی ها مطبوعات متعرض به ارزش‌ها و باورهای دینی مردم را حمایت می‌شود و در این‌گونه مسائل قائل به آزادی بیان مطلق است.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور عملکرد دولت تدبیر و امید در عرصه دیجیتال و فضای مجازی را نیز همراه با ولنگار و بدون کنترل برشمرد، اظهار داشت: دولت با سایت‌ها، فضاهای مجازی و سایبری که علیه نظام در حال فعالیت هستند کوچک‌ترین برخوردی نداشته و حتی در برخی موارد شاهد حمایت آن‌ها هستیم.

 

فرهنگ گرفتار وادادگی و ولنگاری شده است
وی تأکید کرد: رسالت دولت باید ترویج سبک زندگی اسلامی در بخش‌های مربوط به خود و جلوگیری از گرایش ها به سبک‌های غربی باشد که متأسفانه نیز در این مسأله شاهد وادادگی هستیم؛ در فرهنگ دینی و انقلابی نیز اقدام شایسته‌ای از سوی دولت شاهد نیستیم.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی عملکرد دولت یازدهم در بعد سیاسی را نیز مثبت ارزیابی نکرد و خاطرنشان کرد: دولت عمده توان خود را صرف مذاکرات هسته‌ای کرد که رهبر معظم انقلاب در اینباره فرمودند «چیزی به دست نیامده و جسارت و تحریم‌ها دشمن بیشتر شده است».

 

وی ادامه داد: دولت امروز مدعی ورود هیأت‌های مختلف اقتصادی به داخل کشور است، ولی دستاورد این هیأت‌ها چه بوده است؛ تحریم‌ها به کجا رسیده است؛ امروز حتی بیشتر از میزان مبلغ‌ آزاده شده از پول‌های بلوکه شده، در آمد نفتی ما دوباره از سوی مستکبران بلوکه می‌شود.

 

دولت به جای فرافکنی و انگ زدن به فکر حل مشکلات مردم باشد
دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این‌که دولت در بعد سیاست خارجه دستاوردهای زیادی نداشته است، بیان داشت: دولت در بحث حمایت از سوریه، عراق و فلسطین تلاش‌های زیادی کرده ولی شکاف چندانی در جبهه مخالف ایجاد نکرده است؛ در مجموع دولت در این زمینه‌ها کار محیر العقول و چشمگیری نداشته است.

 

وی تصریح کرد: در بعد سیاست داخلی نیز شاهد سیاست زدگی دانشگاه‌ها و بستن میدان برای منتقدان هستیم؛ در بعد داخلی و خارجی نیز نمی‌توان به دولت نمره چشمگیری داد.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور با ابراز امیدواری نسبت به تلاش بیشتر دولت تدبیر و امید در عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد در سال دوم فعالیت خود نیز گفت: امیدواریم در آینده شاهد استیضاح‌های مختلف نباشیم و دولت به جای فرافکنی، آدرس‌های غلط، زیر سؤال بردن و انگ زدن برای بیرون کردن رقبا اقدامات چشمگیری در حل مشکلات معیشتی مردم داشته باشد.

 

اعتدال نیز گرفتار شعار آزادی اصلاحات شده است
تحلیلگر مسائل سیاسی درباره شعار اعتدال دولت یازدهم نیز بیان داشت: این دولت اشتباه دولت اصلاحات را مرتکب شده است؛ اصلاحات معادل رفرمینگ و رفرمیسم حفظ چارچوب با تغییر زیر بنا است؛ در حالی افراد براندازی و تعرض به زیر ساخت‌های نظام را اصلاحات نامیدند و هر فردی آن را در برابر اغراض مقابل نظام دنبال کرد.

 

وی ادامه داد: امروز شعار اعتدال نیز به چنین سرنوشتی دچار شده است؛ از این‌رو یک مفهوم مناسب، درست و دلچسب را در مسیر اشتباه مصادره کرده‌اند؛ امروز دولت یازدهم شعار اعتدال را سر می‌دهد ولی در عمل معیار و ملاکی برای آن معرفی نکرده است و صرف ادعا را اعتدال بیان می‌کند.

 

در جنگ حق و باطل اعتدال معنای ندارد
دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به این‌که متأسفانه اعتدال در جنگ میان حق و باطل بیان می‌شود، گفت: اگر دعوا شخصی باشد اعتدال معنا خواهد داشت، ولی در بحث جنگ حق و باطل اعتدال معنا نداشته و حد وسطی وجود ندارد.

 

وی افزود: در جنگ حق و باطل نمی‌توان گفت که اسلام و باطل مقداری از خواسته‌های خود را کنار بگذارند؛ دولت تنها شعار اعتدال را به صورت کلی بیان کرده و تعریف، مبانی و عرصه‌های آن را مشخص نکرده است؛ دولت همراه خود را معتدل قلمداد کرده و منتقد را مخرب، افراطی و غیر معتدل بیان می‌کند.

 

قلع و قمع کردن منتقدان و حمایت از معاندان نظام با اعتدال سازگار نیست
حجت‌الاسلام ذوالنور با تأکید بر این‌که بیشتر اقدامات دولت در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی با مبانی اعتدالی که آرمان‌های امام راحل و شهدا آن را بیان می‌کنند، سازگاری ندارد، اظهار داشت: روی کار آوردن عناصر فتنه، حمایت از معاندان نظام و کوبیدن مخالفان با شعار اعتدال سازگار نیست.

 

وی یادآور شد: آقای روحانی کسانی را که نسبت به ایشان نقد دارند را می‌گوید به جهنم یا بروید جایی که گرمتان شود این مساله با کدام منطق اعتدال سازگار است؛ مگر این‌که در ذهن آقای رییس جمهور اعتدال به معنای قلع و قمع کردن منتقدان و میدان دادن به مخالفان نظام باشد.

 

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور بیان داشت: این‌گونه حرف زدن‌ها و منتقدان را بی‌سواد خواندن در عرصه گفتمان نیز با معیار اعتدال سازگاری ندارد؛ دولت باید تعریف از اعتدال داشته و معیار آن‌ها را مشخص کند تا کسانی که می‌خواهند با این ادبیات سخن بگویند فهم مشترکی از آن داشته باشند./993/ت301/ج

ارسال نظرات