۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۱۸۲۸۰
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

خودمحوری علت اصلی شکست انقلاب ها است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه خود محوری، علت اصلی شکست انقلاب ها است، گفت: هدف مبارزه باید فداکاری باشد؛ چرا که اگر ماهیت فداکاری جای خود را به خود محوری بدهد، پایداری آن انقلاب زیر سؤال می رود.
خودمحوری علت اصلی شکست انقلاب ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، شب گذشته ، در سلسله جلسات مبانی و اندیشه انقلاب اسلامی که با رویکرد آسیب شناسی فرهنگی و تمدن انقلاب اسلامی، در فرهنگسرای انتظار برگزار شد، گفت: شور انقلابی باید با اخلاص و آگاهی همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران، در میان تمام ملت ها نظیر ندارد، ابراز کرد: جمعیتی که در تظاهرات انقلاب اسلامی در صحنه بودند، بی نظیر بودند؛ چرا که آن ها با فداکاری و ایستادگی در برابر رژیم طاغوت توانستند پیروز شود و همچنان نیز بر سر آرمان های خود ایستادگی می کند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه نخستین تظاهرات انقلاب در 17 دی 57 با حضور بانوان شکل گرفت، گفت: انقلاب اسلامی ایران، اولین انقلابی بود که بدون جنگ مسلحانه شکل گرفت؛ چرا که جلودار آن مردم ایران ، پایگاه آن مسجد، شعار آن ها الله اکبر و رهبری آن بر عهده امام خمینی(ره) بود. 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: فداکاری و اخلاص، ویژگی برجسته، مبارزان اول انقلاب بود که نمونه درست تر آن را در زمان جبهه و جنگ شاهد بودیم؛ چرا که قبل از انقلاب، از وجود رهبری امام خمینی(ره) محروم بودیم، اما پس از انقلاب رهبری ایشان، جنگ را مدیریت می کرد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه خود محوری، علت اصلی شکست انقلاب ها است، اظهار کرد: هدف مبارزه باید فداکاری باشد؛ چرا که اگر ماهیت فداکاری جای خود را به خود محوری بدهد، پایداری آن انقلاب زیر سؤال می رود.    

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه می بایست مباحث مبارزاتی انقلاب آسیب شناسی شود، گفت: در کشور، افرادی را داریم که در زمان انقلاب در صف خط مقدم بودند، اما بعد از انقلاب به سبب تغییر ماهیت، درست در مقابل نظام قرار گرفتند و تا مرز جاسوسی نیز پیش رفتند.

وی با بیان اینکه شور انقلابی باید با اخلاص و آگاهی همراه باشد، گفت: اگر شور و فداکاری در مبارزات انقلابی باشد، اما معرفت درست دینی و الهی نباشد، انسان بصیرت خود را از دست داده و حق و باطل را نمی تواند تشخیص بدهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نبود معرفت دینی، در مبارزه موجب احباط عمل می شود، ابراز کرد: خوارج مصداق عینی افرادی هستند که  بصیرت دینی نداشتند و تا جای پیش رفتند که در مقابل امام زمان خود ایستادند و ایشان را به شهادت رساندند.

اسرائیل در جنگ غزه، در حقیقت از انقلاب اسلامی ایران شکست خورد

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در مبارزه خود فقط خدا را در نظر داشت، گفت: به ذهن کسی خطور نمی کرد که شاه سقوط کند و انقلاب اسلامی ایران بدون درگیری مسلحانه پیروز شود.

این کارشناس فرهنگی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب افرادی به دنبال تغییر شعارهای انقلاب بودند، در حالی که افراد بحث تنش زدایی را در سیاست خارجی مطرح می کردند، امام خمینی(ره) بحث تنش زایی و صدور انقلاب را مطرح کردند؛ چرا که هدف انقلاب تنش زایی نبوده، بلکه مبارزه با ظلم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به رویکرد امام خمینی(ره) در مسأله فلسطین اشاره کرد و گفت: شعار امام در مسأله فلسطین این بود که «اسرائیل باید از بین برود»، از این رو، زمانی که عرفات سازش با اسرائیل را مطرح کرد، امام گفت، عرفات خائن است.

این استاد حوزه و دانشگاه به پیروزی فلسطین بر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تا به امروز رژیم صهیونیستی اینگونه از فلسطین شکست نخورده بود؛ مردم غزه، الگوی مبارزه و مقاومت را از شهدا و رزمندگان انقلاب آموخته اند.

این کارشناس فرهنگی یاد آور شد: رژیم صهیونیستی در شرایطی آتش بس را می پذیرد که با شرایط حماس و جهاد اسلامی موافقت می کند؛ رژیم صهیونیستی در حقیقت از انقلاب اسلامی شکست خورد./1309/پ202/ب

ارسال نظرات