۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۱۸۳۱۵
دبیر همایش ادیان توحیدی:

تلاش های دشمنان برای تفرقه افکنی بین ادیان توحیدی بی نتیجه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به لزوم همدلی و هم اندیشی ادیان توحیدی برای مقابله با افراط و تفریط گفت: روح و جانمایه ادیان توحیدی مبارزه و نفی افراط و تفریط است.
حجت الاسلام ارزاني، رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و دبیر همایش ادیان توحیدی، امروز در همایش ادیان توحیدی در سالن همایش های صدا و سیمای اصفهان تصریح کرد: اسلام و ایران به دنبال جنگ و خونریزی نیستند و ایران همواره مهد صلح و آرامش و انسان دوستی بوده است.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه خاطرنشان کرد: همه پیامبران و ادیان الهی به دنبال صلح و آرامش هستند و از جنگ و خونریزی و دشمنی پرهیز می‌کنند، در راستای همزیستی و هم اندیشی پیروان و بزرگان ادیان توحیدی فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته است و همواره شاهد تلاش های مذبوحانه ای در راستای تفرقه افکنی بین ادیان الهی بوده ایم که این تلاش ها بی نتیجه است.

 

دبیر همایش ادیان توحیدی شرایط کنونی منطقه را موجب سنگین شدن بار مسؤولیتی ادیان توحیدی ذکر کرد و گفت: ادیان توحیدی باید با مبارزه با افراطی گری و روشنگری به مسؤولیت خطیر خود عمل کنند، روح و جانمایه آموزه های ادیان الهی و توحیدی بر پایه مبارزه و تقابل با افراط و تفریط است.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برداشت‌های غلط و کج فهمی از دین را موجب گسترش جرم و جنایات در منطقه دانست و اظهار کرد: بعثت انبیاء برپایه الطاف الهی بوده است، باید با تعامل و هم اندیشی بر پایه نفی و طرد افراط و تفریط در ادیان با گسترش جنایات و افراطی گری ها مقابله کرد.

 

حجت الاسلام ارزانی توده پیروان ادیان الهی را دارای اعتدال و حامی صلح و آرامش ذکر کرد و گفت: در ادیان مختلف همواره افراطی گری و افراد افراطی وجود داشته اند و عده ای که در اقلیت بوده اند همیشه با رفتار افراطی به ادیان مختلف ظلم می کرده‌اند و به نام دین‌های مختلف اقدام به افراط در مسائل دینی می کردند که باید با اعتدال و تعامل این جریان های خطرناک را شکست داد./1304/پ202/ب

ارسال نظرات