۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۱۸۳۲۳
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

ویژه برنامه های دهه کرامت در 45 بقعه لرستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت در 45 بقعه متبرکه لرستان خبر داد.
بقاع متبرکه

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور اجتماعی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که برنامه‌های دهه کرامت از سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شوند، بیان داشت: همزمان با آغاز دهه کرامت ویژه برنامه‌هایی در این راستا در 45 بقعه متبرکه لرستان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های دهه کرامت نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ناب رضوی در جامعه دارند.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه دهه کرامت را فرصت مناسبی برای تبیین و تشریح فرهنگ ناب رضوی در جامعه بیان کرد و افزود: باید تلاش شود فرهنگ دینی بین نسل جوان و نوجوان نهادینه شود.

وی هدف از برگزاری برنامه‌های دهه کرامت را ترویج و گسترش فضائل و مناقب اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه‌های دینی مذهبی آحاد جامعه است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور اجتماعی لرستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل امام زادگان به قطب فرهنگی، عنوان داشت: تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی، ارتقا معرفت نسبت به شأن و منزلت امامزادگان در راستای تقویت بصیرت ولایی در جامعه از دیگر اهداف برگزاری ویژه برنامه ها در مناسبت های گوناگون در امام زادگان است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های اجرایی به مناسبت دهه کرامت در بقاع متبرکه لرستان، خاطرنشان کرد: 10 شهریور مراسم بزرگداشت احمد بن موسی در الیگودرز برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس زاده افزود: در این دهه، همایش استانی در جهت گرامیداشت امام زادگان کل استان لرستان و پنج همایش شهرستانی در نورآباد، کوهدشت، ازنا، بروجرد برگزار می شود.

وی در ادامه یادآور شد: 11 شهریور به مناسبت دهه کرامت، همایشی در راستای نقش دختران در تحکیم بنیان خانواده و تجلیل از دختران نخبه استان لرستان در امام زاده زیدبن علی خرم آباد برگزار می شود./9459/ت302/ب

ارسال نظرات