۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۱۸۳۶۳

حوزه علمیه سفیران هدایت در سیرجان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) حوزه علمیه سفیران هدایت سیرجان به بهره‌برداری رسید.
سفيران هدايت

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) حوزه علمیه سفیران هدایت سیرجان به بهره‌برداری رسید.

 

حجت‌الاسلام محمدحسین حق‌جو، استاد اخلاق حوزه علمیه قم در این آیین افتتاح حوزه علمیه سفیران هدایت در سیرجان، با بیان اینکه هدف و فلسفه تشکیل سفیران هدایت، ترویج مباحث فرهنگی و ارزش‌گذاری در جامعه است، اظهار کرد: این هدف در مراحل مختلف باید توسط طلاب حوزه‌ها انجام شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام حق‌جو افزود: در حوزه‌های علمیه هر منطقه، نیازهای فرهنگی آن منطقه سنجیده شده و با برنامه‌ریزی تأمین می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه انتظارمی‌رود با حمایت مردم و مسؤولان شهرستان، امکانات فعالیت بیشتر حوزه فراهم شود تا نیازهای فرهنگی شهرستان را تأمین کند، گفت: فعالیت حوزه‌های سفیران بیش از 10 سال شروع شده است و تاکنون 180 حوزه سفیران در سطح کشور فعال و تعداد زیادی طلبه نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام محمدعلی ارجمند، رییس حوزه سفیران سیرجان نیز در این آیین، با بیان اینکه با افتتاح این حوزه 32 نفر از طلاب سیرجانی مشغول به تحصیل شدند، اظهار کرد: در استان کرمان در حال حاضر شهرستان‌های بم، رفسنجان، شهداد، عنبرآباد و سیرجان دارای حوزه‌ علمیه هدایت هستند.

 

حجت‌الاسلام ارجمند خاطرنشان کرد: امید می‌رود با فعالیت این حوزه‌ها و هماهنگی مسؤولان، مشکلات فرهنگی سیرجان برطرف شود.

 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده آیت‌الله یزدی نیز اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی حوزه‌های سفیران هدایت، تأمین ائمه جماعت مساجد در مناطق بوده تا بر اساس درخواست مسئولان نیاز مساجد به امام جماعت را تأمین کنند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با تاکید بر اینکه این طرح توانست طلاب توانا را در کمترین زمان ممکن تربیت کند، تصریح کرد: مدت 10 سال است که تشکیل و فعالیت حوزه‌های علمیه سفیران توسط شورای عالی حوزه علمیه قم به تصویب رسیده و اقدامات خوب و مناسبی در مسائل فرهنگی و ائمه جماعت مدارس دارد.

 

در پایان این مراسم بیانیه آیت‌الله یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قرایت شد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «امروز ضرورت بسط و گسترش اندیشه‌های دینی در جامعه پررنگ، لازم و ضروری است و فلسفه وجودی مراکز سفیران هدایت، استفاده از ظرفیت‌های خاص حوزه در توسعه علوم حوزوی در بین نسل جوان به منظور پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است که ثمرات آن در اجتماع بیش از پیش عیان خواهد شد».

 

در این بیانیه حجت‌الاسلام محمدعلی ارجمند به عنوان مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق(ع) سیرجان از سوی آیت‌الله یزدی منصوب شد./998/د102/ب

ارسال نظرات