۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۱۸۳۷۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مسؤولان نسبت به عملکرد فتنه گران هوشیار باشند/ اسلامیت مهم ترین هدف نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام به انواع فتنه‌ها پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: مسؤولان و متولیان امر نسبت به این فتنه‌ها باید خیلی هوشیار باشند؛ چراکه از صدر اسلام تا کنون با انواع فتنه‌ها مواجه بودیم و آن چه برای ما مهم تلقی می شود این است که فتنه‌ها ما را از خط اصلی که همان خط ولایت و خط دین است، دور نکند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز، در دیدار با فرماندهان بسیج ادارات این استان، با تبریک روز کارمند و هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت فرصت مغتنمی است برای بیان خدمات دولت در عرصه‌های مختلف و این که مردم و دولتمردان ضعف‌ها و قوت‌ها را ارزیابی کنند.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به نمره‌دهی مردم به دولت‌ها گفت: در حقیقت نمره‌دهی به دولت‎مردان به دو صورت نمره‌دهی شفاف و نمره‌دهی در دل صورت می‌گیرد و این که مردم اعمال و کارهای دولتمردان را رصد می‌کنند.
 
نماینده‌ ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که هر آن چه از سوی دولت مردان صورت می‌گیرد در حقیقت خدمت به نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: دولت‌ها یکی پس از دیگری می‌آیند و می‌روند و در این بین آنچه که به عنوان اصل مطرح است نظام جمهوری اسلامی است، نظامی که همه مردم و دولت‌ها و همه اهداف برای آن شکل گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: همه خدمات دولت مردان در دوره‌ها و با عناوین گوناگون در کلان مسأله به حساب زشتی و زیبایی نظام نوشته می‌شود؛ حال باید دید نظامی که به‌ نام اسلام شکل گرفت، چقدر توانست اسلام را به‌عرصه بیاورد و ظرفیت اسلام را به مردم و جهانیان نشان دهد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با مردود دانستن نگاه‌های قومی، حزبی و جنایی تأکید کرد: کسی که در باند خاصی قرار گرفت، برایش اهداف باند و بزرگان باند ملاک است و هدف اصلی که همان اسلامیت نظام است گم می‌شود.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که در اسلام تنها یک نگاه و حزب وجود دارد و آن نگاه اسلام و حزب‌الله است و همه ما باید در این زمینه به درستی عمل کنیم، گفت: منظور از حزب‌الله این نیست که کسانی برای خودشان یک گرو تشکیل دهند و این که برخی بخواهند از آن سوءاستفاده کنند؛ بلکه منظور این است که همه افراد درون جامعه اسلامی به حاکمیت خدا فکر کنند و بیاندیشند.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جناح‌بندی‌های سیاسی موجود در جامعه گفت: این جناح‌بندی‌ها زمانی ارزشمند است که حرف از خدا و حاکمیت خدا باشد نه این که مردم را به جان هم بیندازند و برای نظام ضایعه ایجاد کنند.
 
وی در ادامه تأکید کرد: مردم ما به حول و قوه‌ الهی این را درک کردند و در هر زمان که احساس خطر کنند نگاهشان تنهابه ولی‌فقیه است و حتی کسانی را که خودشان انتخاب کردند وقتی می‌بینند با احکام خداوند زاویه می‌گیرند، آن ها را کنار می‌زنند و از آن‌ها فاصله می‌گیرند.
 
امام جمعه شهرکرد به انواع فتنه‌ها پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: مسؤولان و متولیان امر نسبت به این فتنه‌ها باید خیلی هوشیار باشند؛ چراکه از صدر اسلام تا زمان حال با انواع فتنه‌ها مواجه بودیم و آن چه برای ما مهم تلقی می شود این است که فتنه‌ها ما را از خط اصلی که همان خط ولایت و خط دین است، دور نکند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کارمند گفت: کارمندی که حاکمیت را از آن خدا بداند، به یقین میز و پست خودش را امانت از جانب پروردگار می‌داند و تمام نگاهش به اسلام است و این که خداوند چه انتظاری از او دارد و اگر احساس کرد که دولت‌ها چیزی از او می خواهد که غیر از خواست خداوند باشد، آن را انجام نمی‌دهد.
 
وی در پایان افزود: آن‌چه که برای کارمندان مهم است، ارزش‌های اسلامی و رضایت و خدمت به مردم است؛ بنابراین کارمندی که نگاهش حاکمیت خداوند و حفظ ارزش‌های اسلامی است، امر به‌ معروف را جدی می‌گیرد و می‌کوشد کارهایش رنگ و جلای معنویت و صداقت و اخلاص داشته باشد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات