۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۱۸۳۷۵
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش عامل رشد تربیتی در مدارس می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، آینده کشور را در تقویت مباحث تربیتی دانش آموزان، دانست و گفت: همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش عامل رشد تربیتی در مدارس خواهد شد.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در در جلسه هم اندیشی مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش با ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل، خاطرنشان کرد: اصلی ترین انتظار ائمه جمعه از مدیریت آموزش و پرورش، حفظ استقلال این مجموعه است تا محل تاخت و تاز و چنگ اندازی اربابان قدرت قرار نگیرد.

 

وی به حضور افراد شایسته در سکانداری مجموعه های تربیتی در آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: آینده کشور ما در گرو ارائه مباحث تربیتی برای دانش آموزان، نوجوانان و جوانان قرار دارد و این مساله  بسیار خطیر و مهم است که با شایسته سالاری در مدیریت، انسان هایی با ذائقه های بزرگ، شخصیت های فرهیخته و نسل فاخر در آموزش و پرورش تربیت شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: مسایل تربیتی دانش آموزان در کنار مسایل علمی و آموزشی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد به طوری که خروجی برنامه های تربیتی باید به شکلی باشد که دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگی از جانب آموزش و پرورش در جمع خانواده ها باشند.

 

امام جمعه اردبیل،اظهار داشت: درخواست جامعه از آموزش و پرورش، تربیت انسان های بزرگ با ذائقه بزرگ و انسان های فاخر و نسل خوب است که حوزه های علمیه آماده هستند در این خصوص نسبت به تأمین اساتید شاخص با آموزش و پرورش همکاری نمایند.

 

نماینده ولی فقیه در استان، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه شهرستان های استان و حوزه های علمیه از قابلیت خاصی برخوردارند و برای تعامل بیشتر حاضر هستند تا سخاوتمندانه هر چه را که در توان دارند در اختیار مجموعه آموزش و پرورش قرار دهند.

 

وی در پایان با اشاره به گزارش ائمه جمعه از وضعیت مدارس در مناطق مختلف استان، تصریح کرد: برخی از مدارس مشکل فضای آموزشی و پرورشی از جمله  نمازخانه، وضوخانه، سرویس بهداشتی، تجهیزات و امکانات دارند که لازم است در هنگام افتتاح مدرسه مورد توجه ویژه و اهتمام جدی متولیان امر قرار گیرد./937/پ202/ب

ارسال نظرات