۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۱۸۴۲۳

یک اثر نفیس قرآنی در تبریز رونمایی می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته نکوداشت تبریز از اثر نفیس قرآنی استاد داود زمانی آذر رونمایی خواهد شد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، داود زمانی آذر، هنرمند قرآنی کشور در خصوص این اثر نفیس قرآنی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اثر هنری دربردارنده 114 عنوان از سوره های قرآن بر روی 114 قطعه سنگ گرانیت است که با ابزارهای بسیار ریز کنده کاری شده است.


وی با بیان این‌که بزرگترین قطعه سنگ اختصاص به سوره مبارک بقره دارد که با ختم قرآن و رسیدن به سوره مبارکه ناس، سنگ ها کوچکتر می شوند، خاطرنشان کرد: هر کدام از این سنگ های گرانیت دربردارنده دوایر منظمی هستند که آیات شریفه این سوره ها را نمایش می دهند و با طلای 18 عیار نمایان شده اند.


زمانی آذر افزود: از آنجا که سوره مبارکه حمد، به عنوان فاتحه الکتاب شناخته می شود، این سوره بر روی قطعه سنگی که به شکل ساختمان کعبه کنده کاری شده است، نوشته شده و بقیه سوره ها در طواف این سوره چیده شده اند، برای خلق این اثر یک هزار و 560 ساعت زمان صرف شده است.


وی با بیان این‌که اثر نفیس قرآنی با اهدای طلای نذری از سوی 53 زائر  آستان قدس رضوی تهیه شده است، تصریح کرد: بزرگترین اثر هنری این مجموعه که به سوره بقره اختصاص دارد، 17 سانتی متر قطر دارد و کوچکترین اثر این مجموعه با 4 سانتیمتر به سوره ناس متعلق است.


بنابر این گزارش، این قرآن با خط ثلث و در 130 کیلوگرم روی سنگ گرانیت تبریز توسط استاد داود زمانی آذر خلق شده است.


گفتنی است، هفته گرامیداشت تبریز از 22 تا 27 شهریور با برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی، دینی، اجتماعی، علمی و هنری برگزار خواهد شد./935/د101/ب

ارسال نظرات