۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۱۸۴۲۸
خطیب جمعه نجف آباد:

هوشیاری فرهنگی و تلاش علمی راهکار اصلی برای مقابله با تروریسم جهانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد رسیدن به دستاوردهای عظیم علمی به خصوص در زمینه مسائل نظامی که نتیجه آن سرنگونی پهباد رژیم صهیونیستی بود، گفت: برای مقابله و حفظ عزت و عظمت اسلام و ملت باید هر چه بیشتر در زمینه های مختلف علمی صاحب قدرت شویم.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیأت دولت گفت: اوج عظمت و عزت ملت ایران در سال های اخیر در پرتو استقلال و توان علمی است که در سطح کشور در زمینه های مختلف شاهد آن هستیم.  

وی در ادامه با اشاره به سرنگونی پهباد رژیم صهیونیستی در خاک ایران و توسط توان علمی جوانان این مرز و بوم بیان داشت: سرنگونی این پهباد نشانه ای دیگر از اوج عزت و عظمت ایران در زمینه های علمی بود که بار دیگر توجه جهانیان را به اقتدار ایران جلب کرد که چگونه ایران با تمام کمبودها و تحریم هایی که دچار آن است توانسته است چنین وسیله پیشرفته ای را ردیابی و منهدم کند.

حجت الاسلام حسناتی از جمله دغدغه های امروز جهان را مبارزه با تروریسم جهانی عنوان کرد و افزود: تروریسم پدیده ای ننگین است که هر روز در قالبی جلوه می کند و تنها هدفشان ذلت و خواری ملت ها و استعمار آنها است و تاریخ بشر در هر زمانی گرفتار این هجمه بوده است چنان که در قصص انبیاء در قرآن کریم خداوند به کرات به این مسئله اشاره کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: مهم ترین سلاح در راه مبارزه با استعمار و تروریسم، دشمن شناسی، بصیرت و آگاهی از سلاح های روز دنیا است و هیچ گاه در هیچ زمانی التماس و یا مذاکره با دشمن نتیجه ای جز خواری به دنبال نداشته است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد هجمه فرهنگی را اصلی ترین راه ورود استکبار در کشورها عنوان کرد و بیان داشت: امروز دیگر استکبار برای نابودی کشورها دست به تجهیزات نظامی نمی زند، و از بین بردن کرامت، استقلال، فرهنگ و وحدت هر کشوری که اکنون توسط سایت ها و شبکه های مجازی در حال فعالیت هستند، مهم ترین ابزار برای نابودی کشورها است.

وی در ادامه افزود: تنها راه مقابله با این جنگ نرم، هوشیاری فرهنگی و تلاش علمی است و اکنون مهم ترین رکن استقلال کشور فن آوری های علمی در زمینه های مختلف است که جوانان ما با دستاوردهای مختلف در زمینه های متفاوت این امر را به جهانیان نشان داده اند.  

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: هر انقلابی برای تداوم و ماندگاری نیازی به وجود افرادی دارد که در هر پست و مقامی که باشند، حق و عدالت برایشان در اولویت اول باشد و این دو شهید بزرگوار با وجود مدت کم مسؤولیت خود خدماتی ماندگار برای انقلاب و این نظام به جای گذاشتند.

وی در ادامه بیان داشت: از دیگر مناسبت های هفته آینده، ربوده شدن رهبر شیعیان لبنان، امام موسی صدر است که در آستانه پیروزی انقلاب ایران، دشمنان با ربودن ایشان، از روی دادن انقلابی دیگر در کشوری چون لبنان جلوگیری کردند و هم چنین شهادت آیت الله محمدباقر حکیم در عراق نشانی دیگر از اوج عظمت شیعه در جهان اسلام است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه مباحث هفته های قبل، یکی دیگر از اعمال افضل را که امام صادق(ع) در کلام خود به آن اشاره کرده است، را نیکی به والدین عنوان کرد و افزود: خداوند در آیات فراوانی از قرآن کریم بحث عبودیت را در کنار احسان به والدین قرار داده است و سخن امام صادق(ع) نشان دهنده آن است که نیکی به والدین یک عمل و اقدام است نه یک نیت و یا احساس.

وی در ادامه گفت: ائمه معصومین در سخنان خود احسان به والدین را سبب عاقبت به خیری و طول عمر و یک واجب و تکلیف عنوان کرده اند و چنان بیان کرده اند که بهشتی یا جهنمی شدن هر فردی در گرو رعایت حق پدر و مادر است. /1306/پ201/ب

ارسال نظرات