۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۱۸۴۴۴
مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل:

آموزش های حوزه های علمیه باید پژوهش محور باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل، با تاکید بر لزوم پژوهش محور کردن آموزش در حوزه ها، گفت: مشکل اساسی در پیشبرد این امر مهم، عدم رغبت برخی اساتید نسبت به هدایت طلاب به سمت پژوهش است و این مساله عامل ضعف پایان نامه های طلاب است.
حجت الاسلام علي اصغر کاظمي، مدير حوزه علميه خواهران اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام علی اصغر کاظمی، مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس حوزه های علمیه خواهران استان، با تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد ترمی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد فعالیت های یک ترم تحصیلی و یا یک سال تحصیلی می تواند عامل شناسایی نقاط قوت و ضعف باشد تا با استفاده از آن راهکارهای تقویت فعالیت ها در آینده به دست آید.

 

وی افزود: راه کار موثر برای تقویت برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی در حوزه برنامه ریزی مناسب و استفاده بهینه از امکانات موجود است.

 

حجت الاسلام کاظمی، با تاکید بر لزوم پژوهش محور کردن آموزش در حوزه ها، تصریح کرد: مشکل اساسی که در پیشبرد این امر مهم وجود دارد، عدم رغبت برخی اساتید نسبت به هدایت طلاب به سمت پژوهش است و این مساله باعث ضعف پژوهش های پایانی طلاب می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل، با اشاره به برگزاری کارگاه های منبع شناسی برای طلاب از سال تحصیلی جدید، افزود: همانند تقویم 9 ماهه آموزشی برای فعالیت های پژوهشی و فرهنگی نیز تقویم 9 ماهه برنامه ریزی می شود تا این فعالیت ها نیز در قالب برنامه ریزی دقیق انجام شود.

 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه، اظهار داشت: مدارس علمیه باید در قالب های مختلف کرسی های آزاد اندیشی را برپا کنند تا با ارائه نظرات طلاب، راهکارهای جدید و مختلف فعالیت های فرهنگی و آموزشی در حوزه ها به دست آید.

 

حجت الاسلام اصغری، با تاکید بر لزوم تقویت انگیزه و روحیه دینی، مذهبی و علمی طلاب، خاطر نشان کرد؛ ترویج بیانات و کلام ائمه اطهار و بزرگان دین در بین طلاب نقش بسزایی در جهت تقویت انگیزه آنان دارد.

 

گفتنی است؛ در این جلسه، هر یک از مدیران مدارس گزارشی از فعالیت های تابستانی مدارس علمیه ارائه داده و در ادامه معاونت های آموزش، پژوهش و فرهنگی استان به ارائه نظر و طرح راه کارهای موثر در جهت پیشبرد فعالیتهای مدارس علمیه پرداختند./937/پ202/ب

ارسال نظرات