۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۱۸۴۵۴
امام جمعه ارومیه:

جریان فتنه 88 نباید فراموش شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت تأکید کردند که موضوع فتنه و سران فتنه خط قرمزهای انقلاب و نظام هستند و نباید کسانی که در جریان فتنه مملکت را به عرصه سقوط کشاندند در رأس امور و کارها قرار گیرند و پرونده هایشان مختومه شده و عملکردشان نادیده گرفته شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي،نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با هیئت دولت به ذکر مشکلات ریز بسیار مهم جامعه اشاره کرده و توصیه های مهمی را به اعضای دولت ایراد کردند.

 

وی افزود: مسؤولان باید در جلسات هیئت دولت با جدی گرفتن توصیه های رهبر معظم انقلاب با بررسی کردن دقیق منویات زمینه را برای اجرا و عملیاتی کردن توصیه های رهبری فراهم کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار تأکید کردند که موضوع فتنه و سران فتنه خط قرمزهای انقلاب و نظام هستند و نباید کسانی که در جریان فتنه مملکت را به عرصه سقوط کشاندند در رأس امور و کارها قرار گیرند و پرونده هایشان مختومه شده و عملکردشان نادیده گرفته شود.

 

وی با اشاره به این که فراجناحی عمل کردن دولت توصیه مؤکد رهبر انقلاب به کارگزاران نظام است، اضافه کرد: تلاش برای خدمت به مردم برای رفع مشکلات و اجرای عدالت اجتماعی در عرصه های مختلف با تکیه بر عمل به احکام اسلامی از توصیه های امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) درباره وظایف زمام داران است.

 

جریان فتنه 88 نباید فراموش شود

 

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: از نظر مقام معظم رهبری جریان فتنه نباید به مرور زمان فراموش شود و سران فتنه نیز هرگز نباید در راس امور اجرایی و مدیریتی کشور قرار بگیرد.

 

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، فضایل این بانوی بزرگوار را برشمرد و گفت: باید از برکت وجود ایشان در ایران اسلامی بیشترین بهره را برد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که دختران و بانوان ایرانی باید این شخصیت والامقام را الگوی زندگی خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: زیارت نامه این بانوی بزرگوار که توسط برادر گرامی شان، حضرت رضا (ع) تدوین شده است بیانگر جایگاه و منزلت بزرگ ایشان است که باید مورد تحلیل و تبیین قرار گیرد.

 

وی در ادامه به فرا رسیدن هفته حج اشاره کرد و افزود: حج از اعمال مهم در دین مبین اسلام است و باید مؤمنان در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

  

امام جمعه ارومیه با اشاره به تشییع پیکر 29 شهید گمنام در آذربایجان غربی و 2 شهید مرز عراق اشاره کرد و ادامه داد: تشییع پیکر شهدای گمنام در ارومیه، روح ایمان و روحیه شهادت و ایثار را بیش از پیش در جامعه زنده کرد که باید قدر این فرصت ها را بدانیم.

 

وی همچنین بر رعایت تقوا به عنوان یکی از ضروریات زندگی مسلمانان و مؤمنان تأکید کرد و اضافه کرد: رعایت تقوا انسان را در روز قیامت نجات داده و مایه رستگاری بشر می شود.

 

گفتنی است پیش از نماز جمعه این هفته، گردان های بیت المقدس شهرستان ارومیه به شکرانه پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی در فلسطین، از میدان ولایت فقیه تا مصلای امام خمینی (ره) این شهر راهپیمایی کردند./936/پ202/ب

ارسال نظرات