۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۱۸۴۷۰
امام جمعه شهر ری:

بیکاری از جمله معضلات کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: اعتیاد و بیکاری از جمله معضلات کشور ما است که بسیاری از خانواده ها و جامعه را دچار مشکل می کند از مسؤولان نظام انتظار داریم در این راستا تلاش خود را روز افزودن کنند.
 امام جمعه شهر ري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های اول نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به تقوای الهی اظهار کرد: پیامبر(ص) می فرمایند: از ذکر صلوات غافل نشوید زیرا در روز جمعه نامه اعمال شما را به من عرضه می کنند وقتی من نامه اعمال شما را می بینم از اینکه در نامه اعمال شما صلوات را مشاهده می کنم خوشحال می شوم.

 

وی افزود: در اهمیت ذکر صلوات در حدیث آمده که از روز پنج شنبه تا شب شنبه خداوند فرشتگانی را بر زمین نازل می کند که فقط مامور هستند تا هرجا مردم بر محمد وآل محمد (ص) صلوات می فرستند ثواب آنها را بنویسند، در احادیث دیگر از امامان معصوم (ع) در باب صلوات حدود 100 برکت ذکر شده و بر صلوات بسیار تاکید و سفارش شده است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی گفت: پیامبر(ص)  فرموند: ذکر صلوات باعث می شود گناهان شما پاک شده و موجب عافیت و عاقبت بخیری شود، گرفتاری های دنیا را رفع کرده و موجب استجابت دعا می شود، صلوات در قیامت نوری است که در جلو انسان حرکت می کند، در حدیث است که در روز قیامت انسان برصحنه آورده می شود اگر نامه اعمال او سبک باشد مجموعه صلوات هایی که فرستاده بر نامه عمل او اضافه می کنند پرونده او سنگین می شود.

 

امام جمعه شهرری در خطبه های دوم نماز ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در هفته آینده  اظهار کرد: حضرت معصومه (س) از جمله امامزادگانی است که حاجات و گرفتاری های زیادی را از شیعیان برطرف کرده است شخصیت ها و بزرگان زیادی به ایشان توسل جسته و نیاز خود را برطرف کرده اند، این روز به عنوان روز دخترانتخاب شده که آن را به همه دختران مومن کشور ایران اسلامی تبریک می گویم.

 

حجت الاسلام شاهچراغی اظهار کرد: در هفته گذشته مقام معظم رهبری با اعضای دولت دیدار داشتند که طی آن فرمودند که باید از خدمات دولت در عرصه های داخلی و خارجی تقدیر و تشکر شود.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: اعتیاد و بیکاری از جمله معضلات کشور ما است که بسیاری از خانواده ها و جامعه را دچار مشکل می کند از مسؤولان نظام  انتظار داریم در این راستا تلاش خود را روز افزودن کنند.

 

وی ضمن تبریک پیروزی مردم غزه در مقابل اسرائیل غاصب افزود: پیروزی مقاومت مردم غزه با کمترین امکانات در مقابل رژیم صهیونیستی به همه مردم و مسلمانان نشان داد که اسرائیل نه تنها کشور قوی نبوده و بلکه با جنایاتی که در غزه مرتکب شد اعتماد جامعه بین الملل را نسب به خود و حامیانش از بین برد./9668/پ202/ب

ارسال نظرات