۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۸۴۷۳
مدیر شبکه ولایت:

برخورد افراطی با مخالفان آن‌ها را جری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه ولایت درباره چگونگی برخورد با مخالفان اسلام و انقلاب خاطرنشان کرد: نباید در رفتار با مخالفان افراط کرد و آن‌ها را از حیطه مخالفت تئوری به سوی مخالفت و مقابله عملی تحریک کرد.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني قزويني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسینی قزوینی، مدیر شبکه ولایت امروز در دیدار مسؤولان و کارکنان مؤسسه تاریخ تطبیقی با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه و اهمیت انطباق جریان‌های تاریخی با عصر حاضر گفت: بهره برداری و نتیجه گیری از وقایع تاریخی برای زندگی امروز جامعه امری مهم و مفید بوده و این همان راهی است که قرآن بدان سفارش کرده است.

وی در ادامه با اشاره به مسأله غدیر و اهمیت آن در تاریخ اسلام اظهار داشت: مسأله غدیر اساسی ترین و حساس ترین واقعه در طول تاریخ اسلام است همان‌طور که خداوند متعال درباره آن روز آیه‌ای به پیامبر اکرم(ص) نازل کرده و رسالت تعیین شده روز غدیر را بر 23 سال رسالت پیامبر(ص) برتری داده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه درباره چگونگی برخورد با مخالفان اسلام و انقلاب خاطرنشان کرد: نباید در رفتار با مخالفان افراط کرد و آن‌ها را از حیطه مخالفت تئوری به سوی مخالفت و مقابله عملی تحریک کرد.

شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام واحد جوان، مدیر عامل مؤسسه تاریخ تطبیقی نیز با اشاره به ماهیت تاریخ تطبیقی و چیستی آن گفت: حقیقت تاریخ تطبیقی، بررسی عوامل و نتایج وقایع تاریخی و انطباق آن‌ها به زمان حال بوده و مراد از تطبیق تاریخی، تطبیق کلی و مفهومی است.

وی هدف مؤسسه تاریخ تطبیقی را ایجاد جنبشی در زمینه تاریخ اسلام توصیف کرد و افزود: بررسی وضعین موجود درباره تاریخ در زمینه‌های علمی از جمله کتاب‌ها مقاله‌ها، سایت‌ها  و تلاش برای رسیدن به وضعیت مطلوب از اهداف این مؤسسه است./997/پ203/ی

ارسال نظرات