۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۱۸۵۱۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تقویت ظرفیت های داخلی راهی برای رهایی از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که مسؤولان باید توجه بیشتری به ظرفیت های داخلی داشته باشند، گفت: تقویت ظرفیت های داخلی راهی برای رهایی از مشکلات است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضامبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک هفته دولت به دولتمردان، بیان داشت: دولت در طول این مدت تلاش های زیادی انجام داده است.

وی با اشاره به تلاش های دولت یازدهم در عرصه بین المللی، افزود: دولت توانست چهره واقعی تری از ایران اسلامی را به جهان نشان دهد.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت در مذاکرات و عرصه بین المللی، عنوان داشت: دولت باوجود این که تفاهم نامه جامعی در این راستا نداشته است ولی تا حدودی موفق عمل کرده است.

وی با بیان اهمیت مسائل اقتصادی و ارائه رهکارهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: تکیه بر ظرفیت داخلی در هر شرایطی جوابگو است.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر درون، گفت: ما در رابطه با خودمان می توانیم موفق عمل کنیم و باید ابتدا خودمان را بسازیم.

وی با بیان این که ارتباط با جهان خارج می تواند مؤثر باشد، افزود: با عدم اصراف و توجه به تولیدات ملی، ظرفیت های داخلی خویش را تقویت کنیم، امیدواریم دولت در این راستا به این مسائل توجه داشته باشد.    

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که گذشت یک سال نمی تواند عملکرد دولت را به خوبی نشان دهد، تصریح کرد: در زمینه مهار تورم، بهبود تحریم ها و شرایط اقتصادی دولت یازدهم اقدامات مؤثری انجام داده است.

وی در ادامه با بیان این که مبادلات با کشورهای همسایه در بهبود شرایط جامعه اقتصادی و کاهش تورم بسیار مهم است، بیان داشت: روابط ایران با کشورهای همسایه بهبود یافته و بسیاری از تنش ها کاهش یافته است و این از نقاط قوت دولت است.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به شعار دولت در زمینه اعتدال، افزود: دولت موظف است در این راستا حرکت کند.

وی با بیان این که اعتدال به این معنا نیست که خطایی صورت نگیرد، یادآور شد: اعتدال به این معنی است که از افراد کار آمد در جناح های گوناگون استفاده شود.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به فعالیت برخی افراد تندرو، عنوان داشت: جناح نباید در انجام مسؤولیت و انتخاب نیروی کارآمد ملاک و معیار باشد و دولت باید در حرکت به سمت شعار اعتدال بیشتر پافشاری کند.

وی در ادامه با اشاره به این که فرهنگ از دغدغه های رهبرمعظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: مسأله فرهنگ به اندازه ای مهم است که رهبر معظم انقلاب فرهنگ را مقدم بر اقتصاد بیان کرد.

حجت الاسلام مبلغی بیان داشت: امید است مسؤولان و دستگاه های اجرایی در جهت رفع نگرانی در زمینه فرهنگ تلاش بیشتری داشته باشند./9459/ت302/ب

ارسال نظرات