۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۱۸۵۲۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ولایت پذیری مهم ترین شاخصه آموزش و پرورش است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که تعلیم و تربیت آموزش و پرورش مجموعه‌ای از تعالیم دینی است، گفت: مهم ترین شاخصه آموزش و پرورش ولایت پذیری است.
نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان آموزش و پرورش، که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش باید انسان را خدایی، ولایت‌پذیر و عادل پرورش دهد.

وی با بیان این که ولایت پذیری مهم ترین شاخصه آموزش و پرورش است، تأکید کرد: باید فرهنگ ولایت‌پذیری را در آموزش و پرورش تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تأکید کرد: آموزش و پرورش باید به دانش‌آموزان جهت خدایی دهد و خداشناس کردن، معرفت خدایی دادن را از اصل‌های مهم خویش بداند.

وی با بیان این که ولایت‌پذیری به سایر اعمال انسانی ارزش می‌بخشد، خاطرنشان کرد: انسانی که ولایت‌پذیر باشد آزاده و مستقل زندگی می‌کند و با اعتماد به نفس به سمت جلو حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر این که  کسی که در نهاد آموزش و پرورش رشد می‌کند باید عزت مدار باشد نه ذلت‌پذیر، یادآور شد: دانش‌آموزانی که ولایت‌پذیر باشند اهل اعتدال هستند.

آموزش و پرورش در پیشرفت و عدالت جامعه نقش بسزایی دارد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اعتدال گستری را از شاخصه های دیگر آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: با توجه به نقش این نهاد در پیشرفت و عدالت جامعه، باید بر پایه عدالت بنا شود.

امام جمعه خرم آباد با یادآوری به این که هدف از بعثت پیامبران الهی تعلیم و تربیت بوده است، عنوان داشت: در تعلیم و تربیت دانش آموزان باید خداباوری را در وجود آنان نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان خداباور باشند و کارهای خویش را جهت خدایی دهند بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید براین که معلمان باید در راستای خداشناس کردن دانش آموزان احساس مسؤولیت کنند، بیان داشت: اگر معلمی به سمت خداشناس کردن دانش‌آموزان حرکت نکند باید استعفا دهد./9459/پ202/ب

ارسال نظرات