۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۱۸۵۳۰

ثبت دو وقف جدید در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از ثبت دو وقف جدید در شهرهای اسکو و ملکان از توابع این استان خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از ثبت دو وقف جدید در شهرهای اسکو و ملکان از توابع خبر داد و اظهار داشت: کریم صفرزاده با وقف زمینی به مساحت 400 متر مربع به ارزش 600 میلیون ریال با نیت ساخت حسینیه امام حسین(ع) در شهرستان ملکان نام خود را در جمع واقفین خیر اندیش ثبت کرد.


وی با بیان این‌که از ابتدای سال‌جاری روند ثبت موقوفات در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش چشمگیری نشان می دهد، خاطرنشان کرد: عباسعلی غفاری نیز با وقف یک حلقه چشمه با ممر و مجرای آن جهت استفاده و سیراب کردن حیوانات در روستای کردآباد شهرستان اسکو نام خود را در جمع واقفین خیر اندیش ثبت کرد.


حجت الاسلام حسینی در ادامه از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در استان خبر داد و گفت: همزمان با هفته بزرگداشت امام زادگان برنامه های متنوعی در امامزادگان شاخص برگزار می شود که تبیین و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت(ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آشنایی مردم با سیره ائمه معصومین و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان از اهداف برگزاری این همایش‌ها است.


وی با بیان این‌که ویژه برنامه های بزرگداشت امامزادگان شاخص استان همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و تا سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت، افزود: این برنامه در امام زاده سیدحمزه، امام زاده سیدمحمد کججانی و امام زاده سید ابراهیم برگزار می شوند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به وجود 314 امامزاده در نقاط مختلف استان اظهار داشت: 52 آیتم در تدوین طرح جامع هر امامزاده وجود دارد که برای گسترش و توسعه و آبادانی امامزادگان بر اساس ظرفیت هر مجموعه امامزاده مانند تربتخانه، حسنیه، حرمخانه، سفره خانه، کتابخانه و غیره تعیین شده است.


وی با اشاره به وضعیت امامزاده سیدحمزه تبریز به عنوان امامزاده شاخص استان گفت: سال‌های سال غبار غربت در این مجموعه نشسته است که خوشبختانه با همکاری شورای شهر، شهرداری، میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی تلاش می شود تبدیل به نگین شهر تبریز تبدیل شود.


حجت الاسلام حسینی از نصب ضریح های نقره ای و طلایی در تعدادی از امازادگان استان به عنوان یکی دیگر از فعالیت های جاری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد و تصریح کرد: امامزادگان مصداق ذی القربی هستند و مردم عاشق و شیفته اهل بیت بوده و بخشی از هزینه های اجرای طرح جامع از نذورات مردمی تامین شده و همچنین در قالب طرح مودت کمک های خیرین برای این برنامه جمع آوری می شود.


وی با اشاره به مدفون بودن دو تن از انبیای الهی در استان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی آماده جذب کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین استان در جهت مرمت و آبادانی امامزادگان، مساجد و بقاع متبرکه در قالب طرح مودت است./935/ت302/ب

ارسال نظرات