۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۱۸۵۳۲
حافظ کل قرآن کریم مطرح کرد:

نقش مهم دولت در ترویج معارف قرآن و اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ حافظ کل قرآن در کاشان معتقد است قرآن و نهج البلاغه در حوزه و دانشگاه به جای قرار گرفتن در متن در حاشیه و جزو دروس جنبی قرار دارد.
محمد شادنام حافظ كل قرآن

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد شادنام، حافظ کل قرآن از شهرستان علی آباد کتول استان گلستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاشان، نقش مهم دولت را در ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) را یادآورشد و گفت: دولت می تواند با استفاده از ابزارهای موجود ازجمله صدا و سیما و سازمانهای تابعه خود، به ترویج این موضوع بپردازد تا سطح شناخت عمومی جامعه را در زمینه قرآنی ارتقاء بخشد.

 

وی افزود: حمایت های دولت، مؤسسات، مراکز غیر دولتی و خیرین می توانند در تحقق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و هدایت نوجوانان و جوانان به طرف برنامه های قرآنی، ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) تأثیرگذر باشد.

 

محمد شادنام در ادامه در رابطه با چگونگی علاقه اش به قرآن و حفظ آن گفت: من از طریق تبلیغات مؤسسه امیر المومنین(ع) کاشان در فضای مجازی با مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله قرآن درکاشان آشنا شدم لذا چون علاقه زیادی به حفظ قرآن داشتم، مدارس یکساله کشور را بررسی کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که در مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان می توانم به آروزیم که حفظ قرآن است برسم.

 

وی که از طلاب سطح یک حوزه به علمیه است لطف خداوند را دلیل آشنایی خود با قرآن و حفظ آن دانست و زمینه انگیزه و هدف اصلی خود از ورود به حفظ قرآن گفت: اهمیت قرآن در کلام الهی و کلام ائمه معصومین علیهم(ع) و بیان بزرگان، واضح و آشکار است که قرآن بهترین برنامه هدایت بشریت است لذا شوق و علاقه زیاد و اعتقاد و یقین به درستی این راه، انگیزه را برای حفظ قرآن در وجودم ایجاد کرد.

 

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به برنامه های جانبی یکساله برنامه های فرهنگی، مناجات، اردوهای زیارتی و سیاحتی را در برنامه های حفظ مؤثرخواند وگفت: حضور در برنامه های مذهبی به ویژه مناجات ها و دعای کمیل  شور و انرژی زیادی برای من در ادامه راه ایجاد می کرد.

 

شادنام عنایت خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام را از الزامات یک دوره حفظی خوب دانست و گفت: استاد خوب، مکان مناسب و دوست هم مباحثه ای خوب به همراه همت و پشتکار و حضور در کلاس و رعایت برنامه بسیار تاثیر گذار است که البته باید با یک سری ملاحظات غذایی همراه باشد.

 

وی تبلیغ و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم را از مهم ترین دغدغه های خود پس از حفظ قرآن دانست و با اشاره به نقش حفظ قرآن در زندگی گفت: قرآن باعث غنای فرهنگی حافظ قرآن می شود و این مطلب می تواند در مقابل انواع تهاجمات فرهنگی موثر عمل کند./1307/ت303/ب

ارسال نظرات