۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۱۸۵۵۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان خبر داد؛

ثبت اطلاعات 800 خادم در سامانه جامع پرسنلی اوقاف

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های این دستگاه اجرایی در سال جاری گفت: در پنج ماهه اول سال جاری فرم اطلاعات 800 خادم بقاع متبرکه در سامانه جامع پرسنلی استان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام رضا صادقي مدير کل اداره اوقاف اصفهان

حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و نیز تبریک هفته دولت گزارشی از عملکرد این دستگاه اجرایی ارائه نمود و گفت: این اداره کل در سه حوزه فرهنگی، موقوفات و قرآنی فعالیت می‌کند.

 

وی تصریح کرد: اموری همچون قرآنی، اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی و ترویج فرهنگ وقف شاخصه‌های حوزه فرهنگی، به روز رسانی مال الاجارات؛ سرمایه گذاری بر موقوفات مستعد و اجرای عملیات عمرانی در بقاع متبرکه از شاخصه‌های حوزه موقوفات و اجرای مسابقات قرآنی و طرح حفظ قرآن کریم از جمله بخش‌های حوزه قرآنی است.

 

آغاز سال 93 با اجرای طرح آرامش بهاری در جوار 314 بقاع متبرکه

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان با بیان این که مراسم لحظه تحویل سال نو در جوار 244 امامزاده عظیم الشأن برگزار شد، افزود: در 27 آستان مقدس امامزادگان استان اصفهان خیمه‌های معرفت برپا شد و مردم از وجود روحانیون و مبلغین اعزامی و بومی در غرفه‌های مشاوره، همه واقف باشیم، چند رسانه‌ای، قرآن بخوانید جایزه بگیرید بهره بردند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اصفهان با داشتن 718 بقعه متبرکه رتبه سوم را در کشور داراست، متذکر شد: با توجه به مدیریتی جهادی که در نحوه اجرای این طرح ملی در استان اصفهان صورت گرفت، خوشبختانه این استان رتبه برتر را در کشور در زمینه خدمت رسانی به مسافران نوروزی و زائران به خود اختصاص داد.

 

وی با بیان تقارن ایام نوروز و شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: ویژه مراسمات سوگواری ایام فاطمیه در غالب طرح سوگواره یاس نبوی در 305 بقعه متبرکه طی دو دهه در سطح بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار گردید.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن 10تا 15 میلیون حافظ قرآن در کشور، خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور متعهد شد طی چهارسال بالغ بر یک میلیون قاری و حافظ قرآن تربیت نماید و سهم استان اصفهان در سال 91بالغ بر 16هزار نفر، سال 92 نزدیک به 18 هزارنفر و در سال جاری 21 هزار نفر حافظ قرآن می‌باشد.

 

وی بیان کرد: کلاس‌های این طرح ملی در جوار 200 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد و خوشبختانه مورد استقبال آحاد مردم قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام صادقی به دیگر طرح ملی اجرا شده اشاره کرد و ادامه داد: طرح ضیافت الهی همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت الهی آغاز و 180 آستان مقدس میزبان روزه داران بودند.

 

وی با بیان این که در این ماه مبارک؛ در 136 بقعه متبرکه ویژه مراسم جزء خوانی قرآن کریم به طور مستمر انجام گرفت، گفت: برگزاری 10 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری و 65 محفل با حضور قاریان کشوری و استانی در جوار امامزادگان، برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع) در 161 آستان و برپایی ویژه مراسمات لیالی قدر در 170 بقعه متبرکه از دیگر اقدامات انجام شده در این ماه مبارک بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  به طرح سفره‌های آسمانی اشاره و متذکر شد: اطعام روزه داران از محل اجرای نیات امینانه واقفین از جمله طرح‌های اجرا شده در استان اصفهان، طی پنج ماهه اول سال 93 بود.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه به برکت وجود امامزادگان اشاره کرد و گفت: باید جوانان و نوجوانان خود را با محیط‌های مذهبی بیشتر آشنا نماییم تا بتوانند به آرامش روحی دست یافته و روح خود را سیقل دهند.

 

ثبت 50 وقف جدید در استان اصفهان

 

وی ادامه داد: حضور در بقاع متبرکه و انجام امور فرهنگی، قرآنی، هنری در محیط‌های معنوی، روح انسان را تعالی  می‌بخشد؛ بدین منظور طرح نشاط معنوی با آغاز فصل تابستان در کنار 183 امامزاده عظیم الشأن برگزار شد. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اشاره کرد: در این طرح شرکت کنندگان در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شرکت نمودند.

 

وی عنوان کرد: راه اندازی مراکزفرهنگی قرآنی بقاع، برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان و دست اندرکاران طرح ملی حفظ سال 92، انجام طرح گردشگری زیارتی با مشارکت شهرداری اصفهان و اعزام بیش از هزار نفر از مبلغین بومی و اعزامی از قم به اماکن متبرکه، مساجد و مراکز فرهنگی قرآنی از جمله دیگر اقدامات انجام شده در حوزه معاونت فرهنگی این اداره کل بود.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طی 5 ماهه سال جاری بالغ بر 50 وقف جدید در استان اصفهان به ثبت رسیده است، گفت: ارزش تقریبی این موقوفات بالغ بر هشتصد میلیارد ریال برآورد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از 390 پرونده حقوقی در حال جریان، 130 پرونده در پنج ماهه نخست امسال تعیین تکلیف شد، افزود: صدور 24 حکم به نفع موقوفات، 40 مورد تقاضای ثبت، 80 مورد عملیات تحدید حدود، 152 مورد اخذ سند مالکیت، تشکیل کارگروه مشترک ستادی و استانی سه جانبه سازمانهای اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور به میزبانی اداره کل اوقاف استان اصفهان، کسب رتبه نخست کشوری در زمینه تایید سطح ششم اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه، اجرای تفاهم نامه‌های مشترک فی مابین اوقاف با ادارات آموزش و پرورش، سپاه، نیروی انتظامی و منابع طبیعی از جمله اقدامات صورت گرفته طی پنج ماهه سال جاری است.

 

ثبت اطلاعات 800 خادم در سامانه جامع پرسنلی  

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل مدیریت منابع انسانی و اماکن متبرکه در سال 93، اطلاعات و فرم ارزیابی 800 نفر از خادمین ثابت،فصلی و افتخاری در سامانه جامع پرسنلی ثبت گردید.

 

وی ادامه داد: تشکیل پرونده پرسنلی برای 60 درصد از نیروهای ثابت بقاع، برنامه ریزی جهت برگزاری برنامه های آموزشی برای خادمین، پرداخت وام به کارمندان؛ تامین امکانات رفاهی، تنظیم برنامه و بودجه سالانه موقوفات و بقاع متبرکه و برگزاری دوره های آموزشی و فعالیت های پژوهشی از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه منابع و پشتیبانی است./939/ت302/ب

ارسال نظرات