۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۱۸۶۱۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

اجرای عدالت و صلح مهم ترین سیاست امیرمؤمنان بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که امیر المومنین(ع) هرگز به دنبال توسعه طلبی و به دست آوردن غنایم کشورهای دیگر و ظلم به مردمان سایر سرزمین ها نبودند، گفت: امیر المومنین (ع) همواره در روابط خارجی خود با سایر کشور ها رضایت خداوند، اجرای عدالت، برقراری صلح و مهربانی را محور قرار می دادند.
کاظم لطفيان مدير کل سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرمانداران خراسان جنوبی با بیان این که امام علی (ع) در منش حکومتی خود به بهانه مصلحت هرگز ملتی را مورد تجاوز قرار نداده و با مردمان سایر سرزمین ها به عطوفت و مهربانی رفتار می کردند، گفت: مبنای رفتار حضرت علی (ع) با سایر امت ها همواره جلب رضایت حق و سعادتمندی بندگان بود.

 

وی با بیان این که در منش حکومتی امیر المومنین(ع) مانند نبی خدا خوی تجاوزگری و وحشی گری حتی نسبت به بدترین دشمنان هم جایگاهی نداشت، گفت: منش این امام بزرگوار به مانند رسول خدا (ص) نجات بندگان از چنگال  ظالمان بود و ایشان به مانند پیامبر(ص) هرگاه ظالمی را سرکوب می کردند برای زیردستان او فرمان عفو عمومی صادر کرده و به این تریتب قلب آنها را به نور ایمان روشن می کردند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که در جنگ های حضرت علی (ع) چه در صدر اسلام و چه پس از پیامبر(ص) هرگز نمی توان ذره ای منفعت طلبی و نفس پرستی پیدا کرد، گفت: این امام بزرگوار تنها برای یک چیز می جنگید که آن هم کسب رضایت خداوند و نشان دادن چراغ هدایت به انسان ها بود.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که یکی از القاب بسیار زیبا و پر معنی امیر المومنین(ع) یدالله است، گفت: ایشان به حدی در کسب رضایت الهی مصمم و پشتیاز بود که مفتخر به دریافت این لقب شدند.

 

وی با اشاره به این که در هفته دولت بهتر است تمامی دولتمردان چه در منش داخلی و چه در سیاست خارجی از امام علی (ع) تبعیت کنند، گفت: غرب باید بداند شیعه علی هرگز خوی تجاوز طلبی نداشته و هیچ گاه به بهانه مصلحت و منفعت حقوق محرومان را پایمال نخواهد کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در دیدگاه امام علی (ع) هیچ چیز بالاتر از خدمت رسانی به بندگان خداوند نیست، گفت: آنهایی که امروز در جهان اسلام با توحش و کشتار مسلمانان خلافت خود را بر عراق و شام اعلام می کنند باید بدانند خلافت به معنای جانشینی پیامبر(ص) و امیر المومنین (ع) است پس چگونه چنین افرادی که ادعای تبعیت از خلفای چهار گانه را دارند به راه شیطان رفته و با توحش تمام به اسم اسلام و خلیفه اسلامی مسلمانان را غارت کرده و نسل کشی می کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که منش داعش و سایر حکام کشورهای اسلامی منطقه به هیچ کدام از خلفای اربعه اسلامی شباهت ندارند و همه آنها مانند معاویه و یزید بزرگترین دشمنان اسلام هستند، گفت: امیر المومنین به هنگام شهادت خود به فرزندانش توصیه می کند نسبت به قاتل او به عدالت رفتار کنند چطور می تواند راه شرک به خدا را در پیش گرفته باشد که داعش و سایر گروه های تکفیری منش پیروان این امام بزرگوار را مطابق با شرک می دانند.

 

وی با بیان این که امام علی(ع) بارها در نهج البلاغه بزرگترین آفت رایج شده در مردمان زمان خود، معاویه و سایر حاکمان ظالم را جهل می دانند، گفت: متاسفانه امروزه بزرگترین تکیه گاه و عامل رویش داعش در منطقه و حمایت بعضی از سران کشورهای عربی از آنها جهل مفرط است و عاقبت جهل مفرط هم سقوط در اعماق جهنم است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که مهربانی محور حکومت و رفتار امام علی (ع) با مسلمانان و سایر امت های اسلامی بود، گفت: دولتمردان نظام اسلامی و هر کدام از مسلمانان که ارادتمند و رهرو این امام بزرگوار هستند باید مانند ایشان با همگان به مهربانی و عدالت رفتار کرده و بدانند گروه های نظیری داعش که خلاف منش امیر المومنین (ع) حرکت می کنند بزرگترین کفار و خوارج زمان حاضر هستند. /968/پ203/ب

ارسال نظرات