۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۱۸۶۷۱

حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی از اعتبارات فرهنگی بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تمامی طرح‌های عمرانی و فرهنگی حوزه های علمیه، مساجد و اماکن دینی استان از اعتبارات فرهنگی امسال و سال آینده بهره مند می شوند.
جبارزاده، استاندار آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی عصر در نخستین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران در تبریز با اشاره به این‌که نگرش اصلی در مسائل فرهنگی دولت یازدهم، گسترش امید و نشاط در جامعه است، اظهار داشت: نباید مسائل فرهنگی در حاشیه باشد، بلکه اعتقاد داریم باید فرهنگ از حاشیه به متن آورده شود.


وی با اشاره به شعار سال‌جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان « فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی » نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: تمامی برنامه های فرهنگی دولت در استان آذربایجان‌شرقی که صبغه‌ای دینی و فرهنگی دارد، با رویکرد امید و نشاط و همچنین احیای جایگاه تاریخی آذربایجان است.


جبارزاده با تأکید بر این‌که قرار است هر ماه یک اتفاق بزرگ فرهنگی در تبریز واقع شود، گفت: بزرگداشت مفاخر در عرصه های مختلف در دوران حیات ایشان از مهمترین برنامه هایی است که پیگیری می شود، نمونه این همایش برای استاد موحد برگزار شد که چنین برنامه هایی تداوم خواهد داشت.


استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که بودجه‌های فرهنگی دستگاه های دولتی باتعریف و افزایش خواهد یافت، گفت: ایجاد فضای تعامل مستمر و هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه رویکرد دولت تدبیر و امید در عرصه های فرهنگی است، اعتقاد داریم بدون توجه به جایگاه رسانه‌های استان، توسعه و تعالی محقق نخواهد شد.


وی با بیان این‌که سال گذشته اعتبار خاصی برای مسائل فرهنگی استان نداشتیم، افزود: تمامی طرح‌های عمرانی و فرهنگی حوزه های علمیه، مساجد و اماکن دینی استان از اعتبارات امسال و سال آینده بهره مند می شوند. به عبارت دیگر تا پایان سال آینده تمامی طرح های عمرانی نیمه تمام به بهره برداری خواهد رسید.


جبارزاده در ادامه با تشریح فعالیت های فرهنگی دولت در استان آذربایجان شرقی در طول یک سال گذشته اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، جشنواره های مختلف هنری، همایش بین المللی استاد شهریار، احیای سینماهای استان و برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از جمله این برنامه هاست.


استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وعده دولت در راه‌اندازی فرهنگستان زبان آذری در تبریز گفت: اساسنامه این فرهنگستان پس از جلسات مختلف با افراد صاحب نظر آماده شده و در مراحل نهایی است، اما عده ای نظر دارند این فرهنگستان را گسترش دهیم تا تمام مقوله های فرهنگی و هنری و زبان آذری را شامل شود.


وی همچنین احیای دریاچه ارومیه را از دیگر برنامه های مهم دولت در استان دانست و افزود: طرح های زیادی در این زمینه در دولت قبلی آماده شده بود که بیشتر آنها قابل اجرا نبود، اما در دولت جدید ستادی تشکیل و زمینه برای احیا دوباره این دریاچه که یکی از وعده های رییس جمهوری به مردم آذربایجان بود، آماده شده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات