۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۱۸۶۹۷
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

فرهنگ ایثار و شهادت موجب پیروزی مردم غزه در جنگ 51 روزه شد

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ اسلامی و ایثار و شهادت که موجب پیروزی مردم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی شده، امروز به کشورهای اسلامی صادر شده و همین مسأله باعث پیروزی مردم غزه در جنگ 51 روزه شد.
حجت‌الاسلام محمدعلي شهيدي رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح امروز در نخستین همایش علمی «تبیین جایگاه ایثارگران در برنامه ششم توسعه» گفت: فرهنگی که پس از انقلاب اسلامی به خصوص در دوران دفاع مقدس عامل پیروزی مردم ایران در عرصه های مختلف نظامی، علمی و اقتصادی شده است،  فرهنگ اسلامی و ایثار و شهادت است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به صدور این فرهنگ در کشورهای اسلامی، گفت: امروزه در کشورهای اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که با فرهنگ ایثار و شهادت است که می توان در نبرد با دشمن به پیروزی دست یافت و مردم غزه نیز با استفاده از همین فرهنگ توانستند در جنگ 51 روزه با رژیم صهیونیستی پیروز شوند.

حجت الاسلام شهیدی نقش دو مساله ایثار و شهادت در برنامه پنجم توسعه را مهم دانست و افزود: در این همایش علمی قصد داریم به تبیین جایگاه ایثارگران در برنامه ششم توسعه بپردازیم و از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه برای تدوین برنامه ششم توسعه بهره گیریم تا بتوانیم در این برنامه موجب بروز و ظهور بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

معاون رییس جمهور در امور ایثارگران افزود: بیانات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و دستور رییس جمهور برای پیگیری و اجرای قانون جامع ایثارگران که سال ها معوق مانده بود، نشان از توجه رهبر انقلاب و دولت تدبیر و امید به مساله ایثارگری و شهادت دارد.

وی با اشاره به مواد 2044 و 2045 برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: این دو ماده بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره دارد و باید نقاط ضعف و قوت این مواد مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان آن ها را  به صورت کامل تر در برنامه ششم توسعه لحاظ کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به حضور 14000 دانشجوی شاهد و ایثارگر در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری در دانشگاه ها، ابراز داشت: در میان ایثارگران حدود 7000 نخبه وجود دارد و 175 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه های مختلف این کشور در حال تحصیل و 1850 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر عضو هیات علمی هستند.

رییس بنیاد شهید ارقام حضور ایثارگران و فرزندان شاهد را در عرصه های دانشگاهی قابل توجه دانست و افزود: این مسأله نشان می دهد که ایثارگران و خانواده‌های شاهد می توانند در همه عرصه‌ها حضور موفقی داشته باشند./9597/پ202/ص

ارسال نظرات