۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۱۸۷۰۶

نمایشگاه «کعبه؛ میعادگاه دل‌ها» در تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته حج و در آستانه فرا رسیدن موسم حج نمایشگاه «کعبه؛ میعادگاه دل‌ها» در تبریز گشایش یافت.
کعبه

امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری نمایشگاه عکس «کعبه؛ میعادگاه دل‌ها» در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه همزمان با هفته حج و در آستانه فرا رسیدن موسم حج  به مدت یک هفته در سالن حجاج فرودگاه بین‎المللی تبریز برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست.


وی موضوع این نمایشگاه را مناسک حج شامل آثار مصطفی کریمی عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه 21 قطعه از عکس‌‎های هنری این هنرمند به‌مناسبت آیین معنوی و شکوه‎مند حج تمتع به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه موضوعاتی چون سرزمین وحی، وحدت امت اسلامی، مظلومیت قبور ائمه بقیع و شهر مکه در معرض دید قرار داده شده است.


روحی ملکی لزوم استفاده از ظرفیت های هنری در تبلیغ فعالیت‌های مذهبی را یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و گفت: علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه حج و غرفه حوزه هنری آذربایجان شرقی می‌توانند از تاریخ 8 شهریور به مدت یک هفته به سالن حجاج فرودگاه بین‌‎المللی تبریز مراجعه کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش توجیهی ـ آموزشی حجاج سال 93 تبریز با همکاری کارگزاران، مدیران حج و زیارت استان و با حضور حجاج امسال تبریز در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ورزشی صدرای تبریز خبر داد و اظهار داشت: سازمان حج و زیارت نهایت تلاش خود را در جهت تسهیل امور سفر و افزایش رفاه زائرین انجام می‌دهد.


مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که 80 درصد قراردادهای اسکان حجاج امسال در موسم تمتع سال گذشته منعقد شده است و 20 درصد باقیمانده قراردادها نیز در طول عملیات عمره مفرده امسال بسته شده است، گفت: 35 هتل بی‎کیفیت از گردونه خدمات‌رسانی به حجاج حذف شده‎اند.


روحی ملکی ادامه داد: امسال ثبت نام حج تمتع سه ماه زودتر شروع شده که باعث شد فرصت مناسبی برای معاینات پزشکی حجاج فراهم شود و نیز امسال از پزشکان زن برای رفاه حجاج استفاده شده است، ضمن این‌که یک میلیون و صد هزار تومان نیز از هزینه سفر حجاج امسال کاسته و به حساب ایشان واریز شد.


وی با بیان این‌که امسال ساک و چمدان یکسان برای حجاج طراحی شده و تعداد ایستگاه‌های پروازی نیز افزایش یافته است، گفت: پروزاهای رفت حجاج استان از 25 شهریور آغاز و در طی 4 روز تا 28 شهریور خواهد بود، احتمالا تغییراتی در برنامه پروازها وجود داشته باشد که در سایت حج و زیارت استان اطلاع‌رسانی می‌‎شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات