۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۱۸۷۱۱
امام جمعه موقت اهواز مطرح کرد؛

جریان سازی دینی با اجرای طرح های فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که فرهنگ، مهم ترین جلوه و نماد بیرونی و خارجی از انسانیت بشر است، اظهارداشت: اجرای طرح های فرهنگی در جامعه سبب جریان سازی دینی می شود.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، صبح امروز، در مراسم افتتاح طرح های فرهنگی و علمی در اهواز گفت: با گذشت 1400 سال، دین هنوز هم مانند گذشته به ایفای نقش مثبت خود در جامعه می پردازد و این چهره کارکردی دین را به نمایش می گذارد.


امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که فرهنگ مهم ترین جلوه و نماد بیرونی و خارجی از انسانیت بشر است، اظهارداشت: اجرای طرح های فرهنگی در جامعه سبب جریان سازی دینی می شود و امروزه یکی از مهم‎ترین رسالت کارگزاران جمهوری اسلامی ایران اثبات دین در صحنه عملی زندگی مردم است.


وی افزود: فرهنگ هر جامعه به عنوان مهم ترین معیار سنجش و داوری درباره آن جامعه و بیانگر میزان رشد و تکامل آن در مسیر درست کمالی به شمار می آید، بر این اساس قرآن به مسایل فرهنگی بیش از هر مسأله دیگر بها داده و آموزش و پرورش انسانی را در این مسیر مورد توجه و اهتمام ویژه قرار داده است.


امام جمعه موقت اهواز اظهارداشت: بسیاری از رفتارهای فردی و اجتماعی همواره نیازمند بازسازی و بهسازی بوده زیرا به علل درونی و بیرونی
، انسان گرایش های افراطی و تفریطی دارد که خود عامل مهم کژروی انسان است؛ بنابراین تأکید بر اعتدال و میانه روی در همه حوزه ها و ارایه مسیر کمالی به نام راه راست می تواند جلوی کژروی های انسان را بگیرد.


حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که اجرای طرح های فرهنگی در خوزستان در کنار طرح های عمرانی، یکی از نیاز های مهم مردم است، بیان کرد: اجرای این طرح های فرهنگی ادامه راهی است که شهیدان در 8 سال دفاع مقدس آن را رفته اند.

 
امام جمعه موقت اهواز، توجه به آخرت مردم از جانب مسؤولان را ناکافی ارزیابی کرد و تأکید کرد: مسؤولیت حکومت اسلامی اصلاح دنیای مردم نیز است.


وی افتتاح پایگاه های فرهنگی و درمانی را گام مثبت مسؤولان برشمرد و اظهارداشت: توجه به قشرهای محروم جامعه که توانایی مراجعه به سازمان ها و مراکز فرهنگی و درمانی را ندارد یکی از راه های عملی نشان دادن چهره کارکردی دین در جامعه است.


امام جمعه موقت اهواز اختصاص وقت و هزینه برای فرهنگ سازی را سرمایه گذاری بلند مدت توصیف کرد و گفت: فرهنگ ناب اسلامی سبب تغذیه روحی و روانی مردم می شود.


حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه افزود: یکی از روش های قرآن برای فرهنگ سازی درست و سازنده، ارایه الگوی مناسب در همان زمینه است تا به عنوان معیار و ملاک داوری همیشه در جلو چشم باشد؛ زیرا انسان ها دارای نیازها و ابعاد گوناگونی هستند که ارایه بهترین الگو در هر زمینه ای می تواند به تحقق فرهنگ مطلوب آن ها کمک کند.


امام جمعه موقت اهواز در پایان از طرح های فرهنگی و درمانی کتابخانه و درمانگاه سیار دیدن کرد و آن ها را ابتکارهای مناسب در جهت تغذیه روحی و روانی جامعه برشمرد./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات