۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۱۸۷۳۹
آیت الله نمازی در دیدار اساتید دانشگاه کاشان:

مسائل سیاسی اسلام هنوز فضای علمی کشور را در بر نگرفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: علیرغم گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی هنوز مسائل سیاسی اسلام آن گونه که باید فضای علمی حوزه های علمیه و دانشگاه ها را اشغال نکرده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان بعد از ظهر امروز در دیدار اساتید طرح ضیافت اندیشه دانشگاه کاشان در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) این شهرستان، گفت: از 1400 سال قبل تا کنون هنوز حکومتی با طول و عرض جمهوری اسلامی در تاریخ تشیع در جهان سابقه نداشته است.

 

وی تصریح کرد: در قرن های آغازین اسلام حرکت ها و مبارزاتی از جمله نهضت و قیام مختار، قیام علویّون در مصر و یا قیام سادات مرعشی در شمال ایران به وجود آمده است اما همه آنها بعد از مدتی سرکوب شدند و رهبران آنها به شهادت رسیدند.

 

به گفته وی، نهضتی که در قرن چهاردهم در ایران به وجود آمد نهضتی استثنایی است که امواج آن تمامی کره زمین را تحت الشعاع قرارداده است و این نعمت بزرگی است که لباس فخر و عزت آن را بر اندام ملت ایران پوشانیده است.

 

آیت الله نمازی گفت: در حوزه علمیه نجف به عنوان یکی از حوزه های با قدمت تاریخی مراجع برجسته و عالی رتبه ای بودند که بعد از آتش سوزی کتابخانه آیت الله مرعشی ایشان به نجف آمد و حوزه علمیه نجف اشراف را تأسیس کرد و مراجعی چون آخوند خراسانی، سید یزدی، میرزای نائینی، آقا ضیاء عراقی، آیت الله حکیم، آیت الله شاهرودی و ...  که دارای آثار علمی قلمی بودند و آثار آنها امروز به عنوان محور و مدار علما است اما زمینه و شرایط تأسیس حکومت اسلامی برای آنها فراهم نشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به راز و رمز های پشت صحنه حکمت الهی از تأسیس انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) از بین همه علمای جهان اسلام گفت: مشخص نیست خداوند در سیمای امام راحل چه چیزی را دیده است که این نهضت جهانی را به دست این فقیه و مجاهد تأسیس و در نسل فرزندان ایران زمین چه دیده است که آنها را به عنوان امت اسلامی حکومت سلطنتی ستم شاهی را واژگون و حکومت اسلامی را جایگزین کرده است.

 

به گفته وی در سال های 56 و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 تمامی کشورهای جهان و دو ابرقدرت جهانی آمریکا و شوروی و اعراب با پشتیبانی از رژیم سلطنتی ستم شاهی ایران تلاش کردند تا مانع سقوط حکومت شاه در ایران شوند اما موفق نشدند.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: وقتی خداوند برتحقق امری اراده کند اگر تمامی اهل روی زمین نیز متحد شوند نمی توانند از امری که خداوند بر آن اراده نموده است جلوگیری کنند.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی حادثه ای اتفاقی نبوده است و دارای عقبه، پشتوانه و براساس اراده خداوند بود و هیچ امری بدون حکمت الهی تحقق نخواهد یافت بنابراین عطیه انقلاب اسلامی ایران عاشورا بود که به پشتوانه فرهنگ و تفکر عاشورایی مردم به صحنه آمدند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: یکی از رسالت های حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی این است که در قالبی که برای آنها تعریف شده حرکت کنند و اتفاقات جهانی را لحظه به لحظه رصد کنند تا بتوانند در مقابل مستکبران دنیا به موقع موضع گیری کنند و در برابر تهدیدات عقب نشینی نکنند.

 

شرایط جهانی به سمت ظهور امام زمان است

 

آیت الله نمازی شرایط کنونی جهان را شرایطی حساس خواند و با اشاره به این که تمامی معادلات جهانی برهم ریخته است و ابتکار عمل در دست کسی نیست و جهان آرام آرام در حال پیشروی به سمت و سوی ظهور امام زمان(عج) است از اساتید دانشگاه خواست درگیر کارهای روزمره نشوند و ضمن فعالیت های علمی و تحقیقی جوانان دانشجویی که به عنوان امانت در نزد آنها است را آماده ظهور ولیعصر(عج) نمایند.

 

وی افزود: 1400 سال  اداره دنیا در اختیار دیگران بوده است و به غیر از عبادت خدا کار دیگری از کسی ساخته نبوده است اما امروز بعد از این همه مدت حکومت اسلامی مبتنی بر کتاب آسمانی قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) در اختیار ما است که باید از این فرصت برای مسائل سیاسی اسلام است استفاده کرد.

 

به گفته وی علیرغم گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی هنوز مسائل سیاسی اسلام آن گونه که باید فضای علمی حوزه های علمیه و دانشگاه ها را اشغال نکرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به سفر 11 روزه هدفمند رهبرمعظم انقلاب به استان قم و برگزاری جلسات متعدد معظم له با کارشناسان، علما به ویژه دو دیدار جداگانه با اعضا و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهم ترین مباحثی که در این دیدار رهبر معظم انقلاب به آن تأکید داشتند طرح مسائل سیاسی اسلام بود که بزرگان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز بر این امر تأکید کردند.

 

شعار مرگ بر آمریکا از سوی اساتید دانشگاه باید تبدیل به مبانی علمی شود

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که استکبارشناسی یکی از مباحث سیاسی اسلام است که آیات متعددی درباره آن نازل شده است یاد آورشد: یکی از شعارهای ملت ایران مرگ بر آمریکا است که مبنا و فلسفه علمی این شعار باید توسط اساتید دانشگاه ها تبدیل به مبانی علمی شود.

 

به گفته وی اساتید دانشگاه شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران را که از مباحث سیاسی اسلام و استکبارشناسی قرآن است را باید بتوانند تفسیرکنند.  

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: طی 35 سال گذشته انقلاب اسلامی گروه ها و جریان های سیاسی ملی گراها خیلی تلاش کردند تا از شعار مرگ بر آمریکا جلوگیری کنند تا این که بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تازه برخی متوجه اهمیت شعار مرگ بر آمریکا شدند.    

 

وی افزود: شعار مرگ بر آمریکا که تولید جمهوری اسلامی است امروز در آمریکا و سرزمین های اشغالی فلسطین نیز طنین انداز شده است.

 

آیت الله نمازی کفار را مظهر دشمنان اسلام  و استکبار جهانی همچنین مصداق آن را کاخ سیاه آمریکا دانست و گفت: بعد از سال ها مذاکرات جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی و آمریکا آنها بعد از مذاکرات با اعمال تحریم های جدید علیه ایران عمق نفرت و دشمنی خود را از جمهوری اسلامی به منصه ظهور رسانیدند.

 

به گفته وی یکی از ویژگی هایی که امت اسلامی نسبت به استکبار جهانی باید داشته باشند خشمگین بودن است اما برخی به استکبار جهانی اعتماد دارند و معتقدند اگر مذاکره کنیم دشمنی تبدیل به دوستی خواهد شد اما آنها باید از سرنوشت دوستان آمریکا از جمله صدام حسین، قذافی و ... درس عبرت بگیرند که به چه سرنوشتی از سوی آمریکادچار شدند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد آمریکا و دشمنان اسلام به هیچ کس رحم نمی کنند چرا که آنها نیم خواهند سر به تن اسلام باشد.

 

اختلافات سیاسی آفات شجره طیبه انقلاب اسلامی است

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که اختلافات سیاسی یکی از تهدیدات و آفات هایی است که شجره طیبه انقلاب اسلامی را در معرض خطر قرار می دهد یاد آورشد: بارها اعلام کرده ام اختلافات و مناقشات سیاسی برای استقلال و استمرار نظام جمهوری اسلامی سم مهلکی است.

 

وی افزود: اگر هدف گروه ها و جریان های سیاسی در کشور نظام اسلامی است پذیرفتنی است اما چنانچه اهداف آنها رسیدن به مسائل شخصی است برای کشور خطرناک است.

 

به گفته وی اگر اهداف احزاب سیاسی همان گونه که در قانون اساسی کشور آمده است نقش هیأت های مذهبی را داشته باشند و در یک خط و یک هدف واحد باشد موثر در غیر این صورت مضر است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که آنچه که امروز سلامت انقلاب اسلامی را تهدید می کند اختلافات و چند دستگی های حزبی است، یادآور شد: در نظام اسلامی ‹‹من›› منتفی است هرچه هست ‹‹ما›› است./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات