۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۱۸۷۵۲
مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی:

توجه به جایگاه دختران از برکات دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اموربانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: امروز دختران ایرانی باید با الگو پذیری از شخصیت حضرت معصومه (س) راه سعادت زندگی فردی و اجتماعی خود را انتخاب کنند که این توجه به جایگاه دختران ایرانی از ثمرات دین مبین اسلام است.
مدير کل امور بانوان استانداري آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مریم دهقان، مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم دانش آموختگان حوزه علمیه الزهرا ارومیه با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: وجود دختر در خانه و سرپرستی آنان توفیقی معنوی است که در اختیار والدین قرار می گیرد.

 

وی افزود: ظرفیت بالای دختران و جایگاه مادری به قدری ستودنی است که می تواند نسلی از نور را پدید آورد چنان که درباره برترین زنان دنیا حضرت فاطمه(س) محقق شد.

 

دهقان با بیان این که امروز دختران ایرانی باید با الگوپذیری از شخصیت حضرت معصومه(س) راه سعادت زندگی فردی و اجتماعی خود را انتخاب کنند، ادامه داد: حضرت معصومه(س) جایگاه ویژه ای در بین بانوان مسلمان و شیعه در ایران و جهان دارد که ضروری است بانوان و دختران جامعه ما از زندگانی ایشان که مظهر کرامت و فضلیت است الگو گیرند.

 

وی اضافه کرد: توجه ویژه به جایگاه دختران و زنان در جامعه از برکات دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: شروع دهه کرامت مصادف با روز ملی دختران است که این ایام بهترین زمان برای ارتقای آگاهی دختران و زنان است و ما می توانیم مباحث فرهنگی و شیوه های زندگی اسلامی را که دارای اهمیت ویژه است به جامعه هدف آموزش دهیم.

 

وی تصریح کرد: در این باره هرچند که بسیاری از مباحث تکراری به نظر می رسد اما باید بدانیم که برای فرهنگ سازی نیاز به تکرار داریم.

 

الگوهای اسلامی به نسل جوان معرفی شوند

 

اعظم پور حیدر، مدیر حوزه علمیه الزهرا ارومیه در ادامه این مراسم با بیان این که الگوهای اسلامی جامعه باید به جوانان معرفی شوند، اظهار داشت: نسل جدید، نسل آگاه و تحصیل کرده ای است که لازم است برای این نسل با دلیل و برهان صحبت کنیم و حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت معصومه (س) را به عنوان الگوهای برتر اسلامی به آنان معرفی نمایم.

 

وی افزود: دختران و زنان در جامعه اسلامی دارای جایگاه بسیار بالایی هستند و وجود دختر در خانه یک لطف الهی محسوب می شود.

 

پورحیدر در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س)، دیگر نکات برجسته زندگی ایشان را مقام علمی آن حضرت دانست و ادامه داد: سعی برآگاهی و تسلط به علوم مختلف از نشانه های این بانوی با کرامت است.

 

وی با بیان این که حضرت معصومه (س) مظهر فضایل و از جمله بانوان با فضیلت و با مقام علمی والا است، تصریح کرد: حضرت معصومه (س) از سوی دانشمندان و فقهای شیعه، به لقب کریمه اهل بیت(س) نامگذاری شده است.

 

مدیر حوزه علمیه الزهرا اضافه کرد: یکی از امتیازات ویژه ای که به بانوان نمونه اسلام نسبت به دیگران سرآمدی می دهد، چهره علمی و فرهنگی آن بزرگواران است که دارای شاخصه های ویژه ای هستند که این بزرگوار هم از این بانوان بشمار می روند و علاوه بر این آگاه به زمان نیز بودند./1302/پ202/ب4

ارسال نظرات