۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۱۸۸۶۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

جشنواره قرآنی با محوریت آموزش و ترویج قرآن کریم در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: جشنواره قرآنی با محوریت آموزش و ترویج قرآن کریم در اصفهان برگزار می شود.
حجت‌الاسلام محمد قطبي مسوول اداره فرهنگي هنري دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امروز در نشست با مدیران مؤسسات قرآنی و مجریان برگزاری دوازدهمین آزمون قرآن، گفت: این جشنواره به منظور شناسایی و کشف ایده های قرآنی همچنین به نمایش در آوردن دستاوردهای قرآنی به زودی با انتشار فراخوان در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که استقبال از دوازدهمین آزمون در اصفهان بسیار خوب است، ابراز داشت: امیدوارم از این جشنواره نیز به خوبی استقبال شود و با ثبت ایده های قرآنی، این ایده ها در دسترس همه علاقه مندان به ساحت مقدس قرآن کریم قرار گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان تنها استان کشور است که دارای دو دانشگاه قرآنی است و تعداد قابل توجهی دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

 

وی افزود: در آینده نزدیک رشته های ویژه مربیان قرآنی نیز در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر و یا به صورت یک مرکز تخصصی قرآنی ایجاد می شود. 

 

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت های هنری در ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: با پیوند میان هنر و قرآن در حوزه های مختلف مانند فیلم، انیمیشن، مطبوعات می توان از این هنرها در ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی بیشتر استفاده کنیم.

 

شایان ذکر است دوازدهمین آزمون دوره‌های آموزش حفظ، مفاهیم، جمعه  چهارم مهرماه با حضور بیش از شش هزار شرکت‌کننده به ‌صورت همزمان در سراسر کشور در اصفهان برگزار می‌شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات