۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۱۸۹۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

عفت و خوش حجابی زکات زیبایی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هر مسأله زکاتی دار د و زکات جمال و زیبایی، عفت و خوش حجابی است، گفت: جاذبه‌های دنیا تمام‌شدنی و فناپذیر است، ولی جاذبه‌های معنوی همیشگی و جاودان است؛ اگر انسان‌ها به سیر و سلوک معنوی را بپردازد مقام‌های دنیوی ر ا فراموش می‌کند.
حجت الاسلام هادي خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی عباسی خراسانی، استاد حوزه و دانشگاه، یکشنبه ‌شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) به بیان تفسیر سوره کوثر پرداخت، گفت: کوثر ازلحاظ لغوی به معنای خیر کثیر است و در اصطلاح به نسل و ذریه رسول‌اکرم(ص) در دنیا و مقام شفاعت در آخرت کوثر می‌گویند.
 
حجت‌الاسلام عباسی خراسانی اظهار کرد: رسم عرب این بود که به فرزندان پسر فخرفروشی و افتخار می‌کردند و فرزندان دختران را شوم و عامل بدبختی می‌دانستند و بنابراین وقتی پیامبر اکرم(ص) فرزند پسر نداشت، او را مسخر ه می‌کردند و ایشان او را ابتر و بدون نسل می‌خواندند.
 
 استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سوره کوثر در شأن و مقام حضرت زهرا (س) نازل شده است، ابراز کرد: در سوره کوثر، حضرت زهرا (ص) دارای را خیر فراوان معرفی کرده است و نسل همه سادات به ایشان می‌رسد.
 
 وی به تفاوت تکاثر و کوثر اشاره کرد و گفت: به جاذبه‌ها و مقا‌م­های دنیایی را تکاثر می‌گویند و که بیشتر انسان‌ها فریفته و شیفته آن می‌شوند و کوثر به جاذبه و مقام‌های معنوی و آخرتی می‌گویند.
 
 حجت‌الاسلام عباسی ابراز کرد: جاذبه‌های دنیا تمام‌شدنی و فناپذیر است، ولی جاذبه‌های معنوی همیشگی و جاودان است؛ اگر انسان‌ها به سیر و سلوک معنوی را بپردازد مقام‌های دنیوی را فراموش می‌کند.
 
استاد حوزه و دانشگاه به فرازی از زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: از امام هادی(ع) پرسیدند که افراد کریم چه کسانی هستند؟ ایشان فرمود: کسانی که دارای حسن خلق بوده و در میان مردم به خوش‌برخوردی معروفند؛ از حرام‌های الهی پرهیز می‌کنند و مواظب گوش و چشم خود هستند.
 
حجت‌الاسلام عباسی با بیان این که هر مسأله زکاتی دارد و زکات جمال و زیبایی؛ عفت و خوش حجابی است، گفت: در احادیث آمده است که هر روز تمام اعضای بدن به زبان اعتراض می‌کنند و می‌گویند اگر تو اجازه دهی و ما را به گناه نیاندازی! ما خودمان را از گناه حفظ می‌کنیم.
 
وی با بیان این که در طول تاریخ اسلام حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) که به عشق برادر جان‌فشانی کردند، گفت: حضرت زینب(س) در شب عروسی خود شرط ضمن عقد می‌کند که من از بردارم جدا نمی‌شود و به هرکجا برود به همراه او خواهم رفت و در قضیه کربلا همراه امام حسین(ع) بود؛ حضرت معصومه(س) هم بعد از هجرت امام رضا(ع) برای پیوستن به برادر خود راهی کشور ایران شد./998/پ202/ی
ارسال نظرات