۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۱۸۹۰۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ مقاومت زمینه ساز عزت و اقتدار است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که بهره گیری از فرهنگ مقاومت همواره زمینه ساز عزت و اقتدار است، گفت: باید ایستادگی ارزنده در برابر زیاده خواهی ایادی استکباری وجود داشته و نباید در برابر آنان سکوت کرد.
امام جمعه آمل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مدیران شهری آمل با بیان این که اگر می خواهیم در امان باشیم باید عامل به زمان باشیم، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا زمانه را درک کرده و بدانیم تحت ولایت چه کسی قرار داریم.

 

وی با اشاره به این که انسان عالم باید از علم خود در راستای امور ارزنده بهره گیری کند، بیان داشت: چه بسا عالمی که در جهل بوده و علم او در درایت عاقلانه نیست.

 

امام جمعه آمل با بیان این که انسانی که عقل خود را به کار نیاندازد به عنوان فردی جاهل می شود، تصریح کرد: انسان جاهل درک خوبی نداشته و نمی تواند امور را به نحو ارزنده ای درک کند.

 

وی با بیان این که باید روز به روز بر سیر و سلوک ما افزوده شود تا به درجات عالی برسیم، گفت: ایستادن و د رجازدن بیماری بدی است که نباید قانع شویم و نمازها و عبادات ما باید با خلوص نیتی ارزنده باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که اهل بیت معصومین(ع) و دانشمندان که خداشناس هستند بهتر علم را دارند، ادامه داد: ما شیعیان که پیرو امام علی(ع) هستیم، نباید شبهات هیچ گونه اثری در ما داشته باشد.

 

وی با بیان این که انسان باید در راستای بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) گام بردارد، بیان داشت: این امر ارزنده سبب می شود تا مسیر زندگی انسان در خطر تعالی و تکامل باشد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که ما بهترین سرمایه های ارزشمند را داریم که باید از وجود آنان استفاده شایسته ای داشته باشیم، تصریح کرد: اهل بیت معصومین(ع) گنجینه ای از ذخایر معرفتی و علمی هستند که باید سیره این بزرگواران را در زندگی خود نهادنیه کنیم.

 

وی، ادامه داد: معصومیت امری نسبی است که می توانیم به آن برسیم ولی پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) معصوم مطلق هستند که خطایی در حریم آنان راه ندارد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقاومت مردم غزه، ادامه داد: مردم فلسطین در غزه مقاومت ارزنده و والایی داشته و توانستند به صورت شایسته ای گام برداشته و نقشه های ایادی استکباری را نقش بر آب کنند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که مقاومت مردم غزه برگرفته از انقلاب اسلامی است، بیان داشت: مقاومت در غزه الگویی از مقاومت دلاورمردان و رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس بود که توانستیم عزت و اقتدار را برای خود به ارمغان بیاوریم و آنان نیز توانستند در این عرصه پیروز و موفق شوند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که بهره گیری از فرهنگ مقاومت همواره زمینه ساز عزت و اقتدار است، تصریح کرد: باید ایستادگی ارزنده در برابر زیاده خواهی ایادی استکباری وجود داشته و نباید در برابر آنان سکوت کرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات