۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۱۸۹۶۳

تمامی موقوفات آذربایجان‌شرقی سنددار می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بالا بردن بهره‌وری اقتصادی موقوفات منوط به اخذ سند مالکیتی است، گفت: نهایت تلاش خود را در جهت سنددار کردن تمامی موقوفات استان به کار بسته ایم.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از ثبت یک وقف جدید دیگر در استان خبر داد و اظهار داشت: خانم ایرانه نصیری شاملو با وقف زمینی به مساحت 7200 متر مربع به ارزش  720 میلیون ریال با نیت دفن اموات در شهرستان هریس نام خود را در جمع واقفین خیر اندیش ثبت کرد.


وی همچنین با اشاره به نشست هم‌اندیشی با مدیران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در جریان این دیدار ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه و بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ وقف و توجه به امامزادگان استان، مدیران شبکه سهند سیما و رادیو تبریز آمادگی خود را بیش از پیش در جهت تحقق اهداف سازمان اوقاف اعلام کردند.


حجت الاسلام حسینی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد، برنامه جامع ترویج فرهنگ وقف و توجه به امامزادگان استان با همکاری دو اداره کل تهیه شده و عملیاتی شود. پخش زنده برنامه های تولیدی از جوار بارگاه امامزادگان، تولید مستند از فعالیت های عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه، تهیه گزارش از بازسازی مساجد مناطق زلزله‌زده و همکاری در اجرای برنامه های هفته وقف از دیگر مواردی مورد توافق بوده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان در تبریز خبر داد و گفت: این مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن برگزار می شود.


وی با بیان این‌که ثبت نام برای شرکت در مسابقات آغاز و تا 20 مهر ماه سال جاری ادامه دارد، افزود: شرکت کنندگان در دو رده شکوفه ها و بزرگسالان در 14 شهرستان آذربایجان شرقی به رقابت پرداخته و نفرات برتر هر رشته به مسابقات استانی راه خواهند یافت.


حجت الاسلام حسینی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآن و ترغیب نوجوانان و جوانان به قرآن اعلام کرد و افزود: در برگزاری هرچه بهتر این مسابقات از ظرفیت های موسسات و مراکز قرآنی استان استفاده و جلسات هم اندیشی با فعالان حوزه قرآن در این زمینه برگزار می شود.


وی در ادامه با اشاره به سفر مدیران سازمان اوقاف به تبریز به منظور بررسی فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: طی ماه گذشته دومین همایش منطقه ای کارگروه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور چهار استان در تبریز برگزار شد.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که امسال سعی داریم سند 900 موقوفه در آذربایجان شرقی اخذ شود، تصریح کرد: برنامه اوقاف استان سنددار کردن دو هزار موقوفه آذربایجان شرقی است، افزون بر این‌که مشکل هفت هزار متر مربع موقوفه ای در شهرستان جلفا رفع شده است.


وی از کمک بیش از 20 میلیاردی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به بازسازی مساجد منطقه زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: بالا بردن بهره وری اقتصادی موقوفات منوط به اخذ سند مالکیتی است، از این رو نهایت تلاش خود را در جهت سنددار کردن تمامی موقوفات استان به کار بسته ایم./935/ت302/ب

ارسال نظرات