۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۱۸۹۷۰
در ایام تابستان صورت می گیرد؛

اقامه بیش از هفت هزار نماز جماعت در حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات و مناسبت های ویژه حرم مطهر رضوی از اقامه هفت هزار و 533 نماز جماعت در 17 مکان در فصل تابستان خبر داد.
حرم رضوي

حجت الاسلام محمود روحانی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در فصل تابستان  روزانه در هفده مکان شامل صحن جامع رضوی، صحن آزادی، صحن جمهوری اسلامی، صحن کوثر، صحن گوهرشاد، صحن انقلاب اسلامی، صحن غدیر و  رواق های امام خمینی(ره)، غدیر، دارالحکمه، دارالهدایه، دارالولایه، دارالاجابه، دارالسیاده، دارالحجه، دارالرحمه، دارالقرآن الکریم نمازهای جماعت اقامه می شود.

 

وی تصریح کرد: در فصل تابستان به طور متوسط هزار و 209 نماز صبح در 13 مکان، سه هزار و 162نماز ظهر و عصر در 17 مکان، و همین تعداد نیز نماز مغرب و عشاء نیز در اماکن متبرکه اقامه می شود اما در فصل زمستان به علت سردی هوا و بارندگی در صحن ها امکان برگزاری نماز جماعت وجود ندارد.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد افزود: از ششم مرداد ماه تا ششم شهریور ماه امسال، شب های جمعه نماز جماعت به امامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی مرجع عالیقدر در صحن جامع رضوی اقامه شد و پس از آن نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

رییس اداره تبلیغات و مناسبت های ویژه حرم مطهر رضوی در ادامه به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله سبحانی، مرجع عالیقدر در حرم رضوی اشاره کرد.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد خاطرنشان کرد: در بیش از 14 مکان نیز در دو نوبت شب و روز  در زمینه معارف اسلامی، بیان احکام، قرائت دعای کمیل، ندبه و... سخنرانی صورت می گیرد که می توان به سخنرانی روزانه قبل از نماز ظهر در رواق امام خمینی(ره)، و قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی که همراه با مداحی و دعا است، اشاره کرد./1308/ت303/ب5 

ارسال نظرات