۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۱۸۹۷۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

امامزادگان پیوند مردم با اهل بیت را تقویت می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ممدوحی ائمه اطهار(ع) را اقیانوس غیرمتناهی علم و امامزادگان را افرادی دانست که در کنار همین اقیانوس رشد کرده اند و تجلیل آنان سبب تقویت پیوند مردم با اهل بیت(ع) می شود.
آيت الله ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله ممدوحی، نماینده مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در همایش «ستارگان در جوار خورشید» که به مناسبت بزرگداشت امامزادگان ناصر و یاسر(ع) در محل امامزادگان واقع در طرقبه مشهد برگزار شد، گفت: درباره امامزادگان حق مسأله ادا نشده است؛ می بایست آثار مکتوب و غیر مکتوب در رابطه با این بزرگواران جمع آوری و به مردم معرفی شوند.

 

وی ائمه اطهار(ع) را اقیانوس غیرمتناهی علم و امامزادگان را افرادی دانست که در کنار همین اقیانوس رشد کرده اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، علت عدم انتشار مطالب مربوط به امامزادگان در مقاطع مختلف را ناامنی ناشی از موقعیت زمان، جغرافیا و اوضاع سیاسی حاکم دانست و تصریح کرد: هنگامی که امام رضا(ع) به مشهد آمدند بسیاری از یاران ایشان از جمله، شاهچراغ (احمدبن موسی الکاظم) و حضرت معصومه(س) برای همراهی و رهایی از ظلمی که به آن ها می شد به ایران آمدند تا ایشان تنها نمانند.

 

آیت الله ممدوحی افزود: تعداد 200 نفر از یاران حضرت معصومه با ایشان به ایران آمدند که مزار بسیاری از آن ها در مرقد حضرت معصومه(ع) است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شاکله اسلام فطرتا شاکله حکومتی همراه با دستورات اسلام است و اگر اسلام بخواهد در جایی پیاده شود باید حکومت داشته باشد.

 

وی، امامزادگان و بقاع متبرکه را نمایندگان ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: اگر امامزادگان تجلیل شوند، مردم اهل بیت(ع) را فراموش نخواهند کرد. مردمی که امامزاده دارند مراسم مذهبی را باشکوه تر اجرا می کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امامزادگان برای تسکین روحیه انسان ها از بیمارستان ها بهتر عمل می کند و دردها را آرام می کنند.

 

وی با اشاره به این که هر یک از امامزاده ها در جایی خاص آرمیده اند، عنوان کرد: این بقاع متبرکه نسخه وجودی اسلام هستند و غالبا مردمی که دورادور امامزاده زندگی می کنند حریمی خاص برای اسلام قائل اند./930/پ202/ب

ارسال نظرات