۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۱۹۰۱۶

حضور 50 نفر از مدیران خراسان جنوبی در همایش مدیران هیئت‌ها‌ی مذهبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی و هیئت های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که هیئت های مذهبی از بازوهای توانمند سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه نشر فرهنگ دینی هستند، افزود: بیش از 50 نفر از مدیران هیئت های مذهبی خراسان جنوبی در همایش سراسری مدیران هیئت های مذهبی در قم شرکت خواهند کرد.
سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، مسؤول تشکل های دینی و هیئت های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که هیئت های مذهبی از بازوهای توانمند انقلاب و سازمان تبلیغات برای نشر فرهنگ دینی هستند، افزود: در حال حاضر بیش از هزار هیئت مذهبی در استان فعال بوده و به صورت هفتگی برای اعضا برنامه اجرا می کنند.

 

وی با بیان این که هیئت های مذهبی خراسان جنوبی در ایام ماه مبارک رمضان نقش بسیار فعالی در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر داشته اند، ادامه داد: هم اکنون هیئت های مذهبی به عنوان یکی از عوامل موثر در حوزه همگانی کردن تذکر لسانی یا انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شوند.

 

مسؤول تشکل های دینی و هیئت های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به این که هیئت های مذهبی استان در سطح کشور در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی برای اعضا پیشگام هستند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکنون بیش از 50 دوره آموزشی در سال جاری برای مدیران هیئت های مذهبی برگزار کرده و در ماه جاری هم مدیران هیئت های مذهبی در دوره های بصیرت افزایی در قم که به صورت سراسری برای مدیران هیئت های مذهبی برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

 

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که  این دوره در 14 شهریور ماه در قم برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این دوره بیش از 50 نفر از مدیران هیئت های مذهبی استان شرکت کرده و هدف از برگزاری این دوره تعمیق باورهای دینی و افزایش معرفت زایی و بصیرت افزایی در میان مدیران هیئت های مذهبی است.

 

وی افزود: اگر مدیران هیئت های مذهبی نسبت به مسائل دینی  و مسائل روز به توجه باشند نخواهند توانست آن چنان که باید رسالت دینی خود را افزایش دهند و بهترین هیئت مذهبی، هیئتی است که در تمام طول سال آرمان های امام حسین(ع) را در میان مردم ترویج کرده و بتواند جامعه را در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری هدایت کند.

 

مسؤول تشکل های دینی و هیئت های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که تعداد هیئت های مذهبی در استان روبه افزایش است، گفت: در خراسان جنوبی هیئت های مذهبی بانوان در کنار هیئت های مذهبی براداران فعالیت پرشوری داشته و به صورت هفتگی برای اعضای خود برنامه های فرهنگی از جمله قرائت ادعیه مختلف و کارگاه های مهارت افزایی و سبک زندگی اسلامی برگزار می کنند.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که در حال حاضر تمامی تشکل های دینی باید در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بردارند، گفت: متاسفانه روال حرکت هیئت های مذهبی در مسیر تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری کند است و مدیران هیئت های مذهبی ضمن تسریع روال در این زمنیه باید آسیب های موجود در حوزه های مختلف در هیئت ها را برطرف کنند. /968/پ202/ب

ارسال نظرات