۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۱۹۰۶۶
نکوداشت بزرگ مرد اندیشه دینی تشیع؛

شمال خراسان میزبان مریدان آیت الله آقانجفی قوچانی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، گفت: همایش ملی بزرگداشت آیت الله آقانجفی قوچانی، عالم دینی شمال خراسان روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه در بجنورد، فاروج و قوچان برگزار می شود.
آيت الله آقانجفي قوچاني

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: پنج شنبه و جمعه هفته جاری همایش ملی بزرگداشت آیت الله سیدمحمدحسن حسینی معروف به آقانجفی قوچانی، عالم دینی شمال خراسان و نویسنده کتب معروف سیاحت غرب و سیاحت شرق در بجنورد، فاروج و قوچان برگزار خواهد شد.


وی اضافه کرد: زادگاه این عالم برجسته جهان تشیع روستای خسرویه از توابع شهرستان فاروج در خراسان شمالی است و مدفن آن در شهر قوچان واقع شده است.


حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده همایش بزرگداشت آیت الله آقانجفی قوچانی در سه بخش برگزار می شود که بخش اول آن مراسم افتتاحیه و ارائه مقاله در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، بخش دوم در شهرستان فاروج با بهره برداری از پروژه های فرهنگی در روستای خسرویه و بخش سوم نیز در جوار آرامگاه این عالم ربانی در شهرستان قوچان با برپایی مراسم اختتامیه برگزار می شود.


به گفته وی در این همایش حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز آیت الله محمدحسین مختاری، رییس مرکز شیعه شناسی به عنوان مهمان ویژه حضور یافته و سخنرانی خواهند کرد.


حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در همایش بزرگداشت آیت الله آقانجفی قوچانی 14 مقاله برگزیده از بین 70 مقاله ارسالی از سوی اندیشمندان و علمای دینی کشور ارائه خواهد شد همچنین 24 عنوان از مقالات رسیده نیز در قالب کتابی به چاپ رسیده و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.


نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار داشت: رویکرد دینی و حوزوی، ادبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، تاریخی و سیاسی از جمله محورهای برگزاری همایش ملی بزرگداشت آقانجفی قوچانی به شمار می روند.


وی تلاش برای معرفی شخصیت و آثار آقانجفی، تولید و ارائه آثار هنری فاخر، آشنایی نسل جوان با مفاخر گرانبهای حوزه های علمیه ، ظرفیت شناسی، شناخت مهارت ها و ابزارکارآمد تبلیغ از منظر نخبگان حوزه و دانشگاه و آشنایی با سبک زندگی اسلامی را از جمله اهداف برپایی این همایش اعلام کرد.


گفتنی است، سیدمحمدحسن حسینی ملقب به آقانجفی قوچانی، از دانشمندان شیعه و عالمان دینی قرن چهاردهم قمری است، وی که فقیه، حکیم و ادیب و نویسنده دو کتاب مشهور سیاحت غرب و سیاحت شرق است، در سال 1295 هجری قمری در روستای خسرویه از توابع شهرستان فاروج در خراسان شمالی متولد شد و در سال 1323 هجری خورشیدی در قوچان درگذشت و در منزلی که تحصیل می کرد، مدفون شد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات