۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۱۹۰۸۵
استاد حوزه علمیه تبریز:

حجاج از بازارگردی های بی‌مورد و بیهوده پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بلاغی با تأکید بر پرهیز از بازارگردی های بی‌مورد و بیهوده در اوقات نماز، گفت: سعی کنیم در اوقات نماز با حضور در مسجدالحرام و مسجدالنبی در کنار برادران اهل سنت نماز جماعت را به پا داریم.
حجت الاسلام بلاغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام بلاغی، استاد حوزه علمیه تبریز امروز در جمع حجاج تبریزی بیت الله الحرام که هفته پایانی ماه جاری عازم سرزمین وحی خواهند بود، اظهار داشت: در روایت داریم که هرکس گرمای مکه را تحمل کند مزدش بهشت است و برایش به اندازه صد سال عبادت اجر دارد.


 وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرماید؛ هرکس یکبار خانه خدا را طواف کند، خداوند شش هزار اجر برایش می نویسد، اما رفع حاجت یک مؤمن افضل تر از طواف است. حج از بزرگترین اعمال عبادی اسلام و از ارکان دین است و منافع اجتماعی زیادی هم دارد که می باید از این فرصت استفاده کنیم.


این استاد اخلاق حوزه علمیه با خطاب به حجاج بیت الله الحرام گفت: آگاه باشید و خودتان را در مسیر رحمت الهی قرار دهید، با آمادگی و فراهم نمودن شرایط و مقدمات لازم عازم سرزمین وحی شوید. تلاش کنیم که اعمال حج را به درستی و صحیح یاد گرفته و انجام دهیم، برای عبادت می رویم، پس باید با نیت درست عازم شویم.


حجت الاسلام بلاغی با تشریح آثار فردی و اجتماعی مناسک حج یادآور شد: در این سفر اهداف اجتماعی نیز وجود دارد، اعمال ما معرف مکتب تشیع و فرهنگ ملت ایران اسلامی است، بنابراین سعی کنیم در اوقات نماز با حضور در مسجدالحرام و مسجدالنبی در کنار برادران اهل سنت نماز جماعت را به پا داریم.


وی با تأکید بر پرهیز از بازارگردی های بی‌مورد و بیهوده در اوقات نماز، افزود: مرحوم سیدکاظم یزدی، صاحب کتاب عروه الوثقی می فرماید؛ ثواب نماز در مسجدالحرام بیشترین اجر را دارد. در روایات داریم که خداوند سالانه 120 مرتبه و درجه بر مکه نازل می کند که 60 رتبه آن برای طواف کنندگان، 40 رتبه آن برای قاریان قرآن و 20 رتبه آن برای ناظران کعبه است.


این استاد حوزه علمیه ادامه داد: حیف است از این فرصت فراهم شده نهایت استفاده را نکنیم، هر چه می توانید از معنویات موسم حج بهره مند شوید، با خداوند متعال پیمان ببندیم که بنده خالص خدا باشیم. در روایت آمده که اگر می خواهی ببینی که حج شما مقبول درگاه الهی قرار گرفته است یا نه؟ ببینید که این حج چقدر در روح، رفتار و روان شما تأثیر گذاشته است و چقدر اعمالتان را اصلاح کرده است.


حجت الاسلام بلاغی در پایان عرفه، را روز وقوف و نیایش حجاج با معبود یکتا دانست و گفت: در آن زمان است که خداوند به ملائکه می فرماید؛ نگاه کنید این بندگان از همه جا آمده اند و این چنین ناله و زاری سر می دهند و دعا می کنند و مغفرت می طلبند، شما شاهد باشید که من همه اینها را بخشیدم./935/پ203/ب

ارسال نظرات